Évente kétmillió elektromos autót akar gyártani a Ford

0

Az Egyesült Államokban és a globális piacokon is egyre inkább meghatározó autógyártóvá növi ki magát a Ford, pontosabban annak elektromos autós gyártási volumene. Amerikában az F-150 Lightning gyártásával a szegmens piacvezetője a Ford, ami leginkább annak is köszönhető, hogy igen kedvező áron lehet az elektromos F-150-est megvenni az ottani érdeklődőknek.

Persze az elektromos pickupok piacának aktuális uralása mellett kezd bekúszni a képbe a Volkswagennel közös együttműködés első gyümölcsei. Az új, tisztán elektromos Ford Explorer már bemutatkozott és pletykák szerint már úton van a következő MEB-padlólemezes Ford elektromos jármű is.

A kínálat tehát szépen kezd felépülni és ez még csak várhatóan a kezdet. Legalábbis a Ford legújabb jelentése (Integrated Sustainability And Financial Report) szerint kőkeményen bele fog húzni a gyártási kapacitások felépítésébe az amerikai vállalat. Konkrétan arról olvashatunk a jelentésben, hogy az idei év végig 600 ezer, míg 2024 végére évente 2 millió legyártott elektromos autóval számol a Ford.

A vállalás másik fontos eleme, hogy a vállalat a gyártás és a működés tekintetében 2050-re a teljesen karbonmentes működést tűzte ki célul. Miután 2017-től 40 százalékkal csökkentették az üvegházhatást okozó gázok abszolút gyártási kibocsátását, amihez részben hozzájárult a létesítmények fejlesztésére fordított több mint 26 millió dollár. A michigani székhelyű autógyártó ezen felül további lépéseket tesz a szén-dioxid-mentes villamosenergia-használatára való átállása felé. Már most is a működéséhez felhasznált energia 60,6 százaléka világszerte szén-dioxid-mentes, 42,6 százaléka pedig megújuló energia.

Mindez igen impozáns szám, melyhez a felkészülést megkezdte az elmúlt időszakban a Ford. Európa szempontjából az angliai gyártókapacitás felkészítését érdemes megemlíteni, itt a tavaly decemberi pénzügy beruházást az essexi Merseyside-ban működő Halewood üzemébe (70 százalékkal növelve így a gyár kapacitását). Ezzel az összeggel együtt immár 380 millió fontra gyarapodik az a beruházás, aminek célja a Halewood üzem átállítása az EV-részegységek gyártására.

Továbbá az Államok területén végzett gyártást sem aprózza el a Ford, nemrégiben tovább bővítette és modernizálta a Cuautitlán üzemét (itt készült el a 150 ezredik darab Mach-e), hogy még több vásárlót tudjon kiszolgálni. Olyannyira sikerült a végrehajtott bővítés, hogy csaknem megduplázták a Mach-e óránkénti termelését, így az éves gyártási szám 210.000 darabra nő az év végére.  

A Ford arra számít, hogy 2030-ra a globális értékesítési volumenének felét elektromos meghajtású járművek teszik majd ki.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!