Egy újabb európai akkumulátor csereállomást jelentett be a kínai elektromos autógyártó, a NIO.
A NIO egy 2014-ben alapított, tőzsdén jegyzett tisztán elektromos autógyártó, ami jelenleg az egyik vezető elektromos autómárka Kínában. Ugyan a legutóbbi, negyedik negyedéves pénzügyi jelentés szerint a NIO újabb veszteséget termelt 2022-ben, azonban az elektromos járművek szállítással tovább nőtt az elmúlt hónapokban – nemcsak Kínában, hanem Európában is.
2021 májusát írtunk, mikor a NIO először jelentette be, hogy Kínán kívüli piacok felé is nyit. Elsőként Norvégia, majd Németország következett. Az ET5 piacra dobásakor a NIO további részleteket osztott meg az európai terjeszkedéséről, immáron Hollandia, Svédország és Dánia is felkerült a NIO térképére.
A kínai NIO egyike azon kevés elektromos autógyártónak a világon, amely az akkumulátor-cserékben látja a jövőt. Éppen ezért a NIO megkezdte a Magyarországon gyártott akkumulátorcsere állomások bevezetését a fent említett országokban. Továbbá azt is fontolóra vette a kínai vállalat, hogy a technológiáját licencelje más gyártóknak az öreg kontinensen.
Tegnap azonban a NIO elindította legújabb akkucsere-állomását Dániában.
Tegnap délelőtt hivatalos WeChat-fiókjában osztotta meg a NIO a dániai megnyitó ünnepségről készült képeket, elmagyarázva az úttörőnek számító akkumulátorcsere szerepét Európában. Az új dániai csereállomás Slagelse városában található, körülbelül 100 km-re Koppenhágától délnyugatra, az E20-as autópálya mellett. A NIO szerint az új Slagelse-ben megépített állomás stratégiai fontosságú, ugyanis öt különböző európai ország közelében található.
A megnyitó alkalmával a NIO azt is bejelentette, hogy a harmadik felekkel kötött töltési megállapodások révén az európai NIO tulajdonosok közel 390.000 töltőhöz férnek hozzá a kis, de egyre növekvő saját töltőhálózat és akkucsere-állomások mellett.
Arról egyelőre nem érkezett hivatalos bejelentés, hogy Dánia után hol épülhet fel a következő csereállomás.