A Volvo Trucks kínálatában már a kifejezetten az építőipari alkalmazásra kifejlesztett nehézkategóriás tehergépjárművek is elérhetőek elektromos hajtáslánccal. Ezen modellek üzemeltetésével az építőipari cégek számára is mind elérhetőbbé vált az alacsonyabb zajszinttel és nulla kipufogógáz-kibocsátással történő munkavégzés.
A Volvo Trucks kínálatában elérhető nehézkategóriás elektromos tehergépjárművekkel az építőipari szegmens is megkezdheti a fenntartható áruszállításra történő átállását. A számos felépítménytípussal felszerelhető önjáró teherautó alvázak ma már elektromos hajtáslánccal is elérhetőek a göteborgi gyártó kínálatában.
“Az építőiparban használt teherautók általában meglehetősen rövid távokat tesznek meg, és ugyanazon az útvonalon közlekednek oda-vissza, például amikor építkezésekhez szállítják az alapanyagokat. Ez viszont tökéletesen alkalmassá teszi őket a villamosításra. Elektromos önjáró alvázaink könnyen a fuvarfeladatokhoz alakíthatóak, ami lehetővé teszi az ügyfeleink számára, hogy a most használt dízel járművüket elektromos verzióban specifikálják. Ez utóbbi modellekkel jobb manőverezhetőség, alacsonyabb zajszintek és nulla lokális CO2-kibocsátás érhető el.” – Mondja Jessica Sandström, a Volvo Trucks globális termékmenedzsere.
Az elérhető akkumulátor-csomagok, fülkeméretek és tengelykonfigurációk számtalan variációjának köszönhetően az új nehézkategóriás önjáró teherautó alvázakat könnyedén lehet a rájuk való felépítményhez specifikálni. Ezzel még szélesebb az elérhető alvázak tárháza, továbbá a járművek csökkentett tengelytávolsága (ami akár mindössze 3900 mm is lehet) révén a járművek az építőipari fuvarfeladatok igen széles skáláját tudják hatékonyan kiszolgálni.
Az ügyfelek kettőtől hat akkumulátorig terjedő akkupakk-méretek közül választhatnak, az adott fuvarfeladat hatótávolsága és a hasznos teher függvényében. Az elektromos teherautó alvázak akkumulátor-kapacitása 180-540 kWh között változhat.
“Az akkumulátor kapacitását illetően a járművet úgy lehet konfigurálni, hogy megfeleljen a valós fuvarfeladat igényeinek. Azzal, hogy nem cipel feleslegesen akkumulátorokat a jármű, a hasznos teher nő, és ezáltal a termelékenység is.” – Teszi hozzá Jessica Sandström.
Az elektromos teherautó alvázakat háromfajta elérhető mellékhajtás teszi alkalmassá arra, hogy bármilyen felépítménnyel fel lehessen azokat szerelni: elektromos, sebességváltóra szerelt és elektromechanikus mellékhajtás.
Az elektromos Volvo FM és FMX alvázak a következőképpen specifikálhatóak:
A 2022 decembere óta rendelhető és 2023 márciusától sorozatban gyártott modellek esetén:
Hajtáslánc: 490 kW
Meghajtás: 3 elektromos motor
Akkumulátor: 450-540 kWh, 5-6 db akkumulátor
Fülke: Hálófülke, Globetrotter fülke, Globetrotter XL fülke
Tengelytávolság: 4,300-6,700
Tengelyképletek: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R, and 8x4R
Mellékhajtás: Elektromos, sebességváltóra szerelt és elektromechanikus
A 2023 februárjától megrendelhető és 2023 májusától sorozatban gyártott modellek esetén:
Hajtáslánc: 330 kW
Meghajtás: 2 elektromos motor
Akkumulátor: 360 kWh, 4 db akkumulátor
Fülke: Nappali fülke
Tengelytávolság: 3,900-6,700
A 2023 júniusától megrendelhető és 2023 szeptemberétől sorozatban gyártott modellek esetén:
Akkumulátor: 180-270 kWh, 2-3 db akkumulátor