A Volkswagen valamit nagyon eltalált anno a Golf megalkotásakor, hiszen a típus több évtizede van már az utakon, különböző generációkkal. A legújabb a 8. generáció és most úgy néz ki, nemhogy lesz kilencedik, de csak tisztán elektromos verzióban érkezhet meg az új VW Golf.
A BEV-meghajtású Golf nem lenne újdonság, hiszen a Golf 7. generációjából is létezett ilyen, ezen felül még PHEV verzió is volt belőle. Ezek az elektromos autók a mai napig használatban vannak és tulajdonosaik imádják őket. Az aktuális verzióból sajnos csak PHEV készült, amit 2020 februárjában mutatott be a Volkswagen. Az elődhöz hasonlóan ebben is egy 1,4 literes TSI benzinmotor (110 kW, 150 LE) teljesít szolgálatot, összekötve egy 85 kW (115 LE-s) elektromos motorral.
Az sokáig kétséges volt, hogy lesz-e folytatása a Golf történetének, vagy a mostani 8. generációval végleg búcsúzik a típus. A spanyol Autobild magazin egyik szerkesztőjének volt lehetősége egy rövid riportot készíteni a VW márkafőnökével, Thomas Schäfer úrral. Ebben több témát is érintettek, többek között a márka hozzáállását a hidrogén meghajtáshoz. Erre Schäfer egyértelműen mondta, hogy nem foglalkoznak a témával. Továbbá azt is elmondta, hogy egyáltalán nem tartanak a kínai márkák térnyerésétől, ami főleg az elektromos meghajtású járművek terén szembetűnő.
Végül a riporter bekérdezett a Golf sorsával kapcsolatban is. A korábbi híreszteléseknek ellent mondott most Schäfer, ugyanis azt nyilatkozta, hogy terveznek a Golf újabb, vagyis kilencedik generációjával. Ráadásul ebből csak tisztán elektromos verzió készülne:
„A jelenlegi Golf generációt 2024-ben frissítjük. Valamint dolgozunk azon is, hogy mi legyen a jelenlegi Golf utódja. Meglátásom szerint ebben nem lesz helye belsőégésű motornak. Ennek inkább elektromos járműnek kell lennie.”
A Golf esetében tehát 2024-ben jön a facelift és várhatóan 2028 körül jön az utód, amiről egyelőre még csak találgatások és pletykák keringenek. A riportban Schäfer még megemlítette a már többször hírbe hozott ID.2 kisautót is. A vezető szerint ezt Spanyolországban gyártatja majd a Volkswagen, ami semmiben nem befolyásolja a Golffal kapcsolatos terveket. A jelen helyzet értelmében 2025 vége után az e-up! végleg átadja majd helyét az ID.2-nek. Melynek az alapját ha minden igaz, akkor az ID.Life tanulmányautó képében már megismerhettük. Utóbbiról azóta azt is tudni, hogy teljesen újratervezik Wolfsburban.