Eddig szerencsésnek érezhettem magam, ugyanis a Mobiliti, E.ON, MOL Plugee árváltozásai nem igazán érintettek. No, nem azért mert az e-cars.hu weboldal miatt az összes szolgáltató némi kedvezménnyel vagy esetleg ingyen töltéssel szponzorál. Éppen ellenkezőleg. Nekem is annyiba kerül(ne) a töltés mint a földi halandónak.
Viszont, ha most Teslával járnék akkor szívnám a fogam, mert a Supercharger töltők általában fullon vannak idehaza, a publikus töltők árai pedig mondhatni az egekben. Igaz, hogy a Mobiliti február elején jelentett be némi árcsökkentést a töltőin, de ki tudja, hogy meddig. Oké-oké, ha van majomra, akkor legyen már banánra is… szól a mondás.
A legújabb majmommal, azaz a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz EQB járgánnyal jött egy úgynevezett Mercedes me Charge kártya, amivel bődületesen jó áron lehet publikus töltőkön tölteni. Főleg az IONITY a csúcs a maga 105 ft/kWh-s árával a 280 helyett.
Január végén azonban kaptam egy szomorú hangvételű levelet, magától a Mercedes-Benz-től, melyben az alábbiakat írják:
A mai napon szeretnénk tájékoztatni Önt arról, hogy a megváltozott piaci körülmények miatt árainkat 2023.03.01.-i hatállyal kiigazítjuk.
Kérjük, tekintse meg a mellékelt árlistában az árkiigazításból adódó változásokat.
Tehát az alapdíj – ami az első évben ingyenes – olcsóbb lett, azonban az AC töltés 13 forinttal, a DC töltés 15 forinttal, míg az IONITY-n töltés 40 forinttal lett drágább.
Jobban belegondolva és a hazai szolgáltatók árait és applikációit elnézve még mindig baromi jó áron nyújtja a Mercedes a töltést a saját regisztrációjával. A töltést indíthatom az autó naivjából, telefonról vagy éppen a Mercedes me Charge kártyával. A havi töltéseket pedig a következő hónap közepén vonja le egyben egy előre beállított bankkártyáról. Így akár az applikációk tömkelegét le is törölhetem a telefonomról.
Külföldön pedig így alakulnak az árak a Mercedes me Charge előfizetéssel: