Volkswagen: cél a 45 ezer nagyteljesítményű töltőoszlop

0

Mára már nem vitás, hogy egy elektromos járművekkel is foglalkozó autómárka üzleti sikerének egyik alappillére az általa gyártott elektromos autók könnyű tölthetősége. Felismerte ezt egy ideje a Volkswagen is, akik mára elmondhatják magukról, hogy számos stratégiai partnerükkel közösen több, mint 15 000 ultragyors villámtöltőt (HPC) üzemeltetnek.

A márka legújabb sajtóközleményében minden elektromos autósnak kedves hírt olvashatunk, hiszen az egyik legfontosabb hozzávalója bővült az elektromos autók működésének, vagyis a töltőhálózat. Ez akkor tud fontos információ lenni, ha elhagyjuk az autónk-adta hatótávot és nagyobb távot kell megtenni. Az alábbi térkép nagyon jól szemlélteti, hogy a Volkswagen-Csoport mely régiókban, mely partnerei révén tudja biztosítani a tovább haladáshoz szükséges energiát.

A fenti régiók az alábbiak: Észak-Amerika, Kína és Európa. Ezekben az országokban összesen 15 ezer olyan HPC töltő üzemel már, melyek teljesítménye akár 350 kW is lehet. Azonban itt nincs megállás, hiszen összesen 45 ezer HPC töltőt akar üzembe állítani a német vállalat, a 2023-as év végére pedig már be van célozva a 25 000 töltőoszlop. A végső dátum 2025, amikorra is meg kell lennie mind a 45 ezer oszlopnak. Ebből Európában 18 ezer, Észak-Amerikában 10 ezer, míg Kínában 17 ezer töltő segít majd az elektromos autósokat.

Kontinensünk tekintetében az Ionity, az Evviva, az Iberdrola és a BP segíti a célok elérését, utóbbival kapcsolatban tavaly májusban mi is írtunk már. A bevezetés első szakaszában a következő 24 hónap során további 4000 töltőpontot telepítenek a BP németországi Aral kiskereskedelmi telephelyein és az Egyesült Királyságban található BP kiskereskedelmi telephelyeken.

2024 végére akár 8000 töltőpont is rendelkezésre állhat Németországban, az Egyesült Királyságban és más európai országokban. A töltőhelyeket a Volkswagen, a Seat és a ŠKODA járművek navigációs és egyéb autós alkalmazásaiba, valamint a Volkswagen töltőalkalmazásába, az Ellibe is integrálják, megkönnyítve ezzel a járművezetők számára a rendelkezésre álló töltőpontok megtalálását. A BP pulse és Aral pulse hálózat részeként bármelyik elektromos jármű vezetője használhatja majd az új töltőket, így minden járművezető regisztrálhat és pontokat gyűjthet a bp/Aral hűségprogramokban.

A Volkswagen mellett természetesen a piacvezető Tesla szintén folyamatosan bővíti a maga Supercharger hálózatát, míg hasonló ambíciókat dédelget a szintén német Mercedes-Benz is. Ugyanis január elején jelentették be, hogy saját, globális hálózatot építenek ki. Az egyenként 350 kilowatt teljesítményű, összesen 2 500 töltőcsatlakozóval felszerelt gyorstöltőhálózat kiépítésére 1 milliárd eurót fordít a társaság az évtized végéig.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!