Többször láttunk már rá példát, hogy hatalmas munkagépeket elektromosítanak. Elég, ha csak a Caterpillar 793 Electric dömperjére gondolunk, vagy a Liebherr elektromos kotróira.
Most viszont a Liebherr és a a globális energiavállalat, a Fortescue leánycége, a WAE Technologies közösen fejlesztett ki egy tisztán elektromos dömpert egy T 264 típusú modellből, amit egy 2700 lóerős dízelmotor hajtott.
Az elektromos Liebherr dömper egyik legnagyobb újdonsága, hogy meglehetősen nagy akkumulátorcsomaggal büszkélkedhet amit rekordidő alatt tölthetnek fel. Az 50 mérnök részvételével kifejlesztett akkumulátorpakk 15 tonnát nyom, melynek egyetlen része 3,6 méter hosszú és 2,4 méter magas. Összesen nyolc ilyen csomagból és 36 darab modulból áll a dömper 1,4 megawattos akkumulátora.
Hab a tortán, hogy a szakemberek úgy tervezték meg az akkumulátorokat és a hozzájuk tartozó töltési rendszert, hogy közel egy ebédszünet alkalmával fel lehessen tölteni azt. Azaz mindössze 30 perc szükséges, hogy teljesen menetképes legyen az elektromos dömper. Továbbá a Liebherr monstrumai regeneratív fékezés alkalmával a megtermelt energiát az akkumulátorokba továbbítja.
A pilot projektként bemutatott bányagépet hamarosan nyugat-ausztráliai Pilbarába szállítják, hogy valós körülmények között teszteljék.