Egy új felszereltséggel kombinálva erősebb hajtást kap a Dacia első, tisztán elektromos modellje a Spring.
A most zajló Brüsszeli Autószalonon a Dacia egy merőben új variánsát mutatta be a nagyközönségnek a Spring elektromos autójának. Méghozzá a Dacia Spring Electric 65 modellt, ami az új villanymotorjával 48 kW teljesítménnyel rabolja el a városban krúzoló elektromos autósok szívét.
A Dacia csak annyit árult el az új modelljéről, hogy a nagyobb nyomaték mellett jobb gyorsulás és hatékonyabb rekuperáció érkezik a Springhez. Az új „Extreme 65” verzió 220 kilométeres hatótávot nyújt vegyes WLTP ciklusban, míg 305 kilométert garantál városi WLTP ciklusban egyetlen feltöltéssel. A belépő szintű „Essential 45” verzió változatlanul megmarad a maga 33 kW teljesítményével.
Továbbá az „Extreme 65” egy teljesen új, „Slate Blue” névre hallgató színt is kapott. Ezzel a fényezéssel kombinálva a tetősínek, külső tükrök, Dacia logók és a fényszórók alatti rész réz színt kapott.
Németországban 24 550 eurótól már rendelhető az erősebb 48 kW-os, 65 lóerős Extreme verzió. Míg a gyengébb 33 kW-os, 45 lóerős villanymotorral szerelt verzióért 22 750 eurót kell az asztalon hagyni. Az erősebb, nagyobb villanymotorral szerelt Spring első szállítása a tervek szerint 2023 nyarán indul meg.
A Dacia a hálózatba kapcsolt szervizei által gyűjtött adatok alapján úgy gondolta, hogy az akkumulátoron felesleges változtatni. Ugyanis egy átlagos Dacia Spring tulajdonos mindössze 31 kilométert tesz meg naponta az elektromos Springjével és ezt is csak 26 km/órás átlagsebességgel. Továbbá a Springek 75 százalékát csak otthon töltötték.
„Kevesebb, mint 2 év alatt az ügyfelek az elektromos járművek egyik vezetőjévé repítették a Spring-et a bevezetése óta több mint 100 000 megrendeléssel.” – Mondta Xavier Martinet, a Dacia marketingért, értékesítésért és üzemeltetésért felelős alelnöke. „Az eredetileg második autónak szánt Spring a fő közlekedési eszközzé nőtte ki magát a háztartások 90 százalékában.”