416 kilométeres hatótávval érkezett meg az elektromos Opel Astra

0

Az Opel bemutatta kompakt Astra modelljének az első tisztán elektromos változatát – ötajtós modell mellett kombi változatban is.

A tisztán elektromos változattal az Astra palettája teljessé vált. Azonban a legnagyobb meglepetést talán az Astra-e helyett az Astra Electric modellnév jelenti. Hisz, mind dizájnban, mind technológiában már nagyjából ismerjük az Opel elektromos újdonságát.

Adta magát, hogy a dizájn ne változzon. Ugyanis a 2021 szeptemberében bemutatott kompakt Astra modell 6. generációja nemcsak a rüsselsheimi cég új márkamegjelenését viseli, de a korábbi elektromos Opel modellek stílusjegyeit is magán hordozza. Ezért a teljesen független dizájnnak nem sok értelme lett volna.

Ugyan ez vonatkozik a hajtásláncra is. Az Astra Electric és az Astra Sports Tourer Electric esetében ugyanazt a technológiát használja az Opel, amely már ismert a Peugeot 308 és 308 SW testvérmodellekből. Viszont a Stellantis a korábban a Vitesco Technologies által szállított 100 kW-os villanymotorról a Nidec-kel közösen létrehozott 115 kW-os motorral váltott. A franciaországi Trémeryben gyártott e-motor 270 Nm maximális nyomatékot kínál, és 170 km/h végsebességet tesz lehetővé. Az energiát viszont egy megújult, 54 kWh-os (51 kWh nettó) akkumulátor tárolja.

Az akkumulátor immár NMC811-es cellákra épül. Felszereltségtől függően akár 416 kilométeres WLTP hatótávolságra is képes az Opel újdonsága egyetlen töltéssel. Érdemes megemlíteni, hogy a Corsa-e-ben, a Mokka-e-ben és a Zafira-e-ben az Opel még az előző akkumulátor-generációval dolgozott, ami bruttó 50 kWh (45 kWh nettó).

Az Opel a hivatalos sajtóközleményében 12,6 kWh/100 km-re írja az Astra Electric átlagfogyasztását, ami papíron baromi jó érték. Ellentétben a korábbi, 100 kW-os Stellantis modellekkel, melyek nem a leghatékonyabbak voltak. Egyelőre azonban várjuk meg az első teszteket, hogy hogyan muzsikál az új Nidec hajtáslánc. Az Opel magabiztosan állítja, hogy az elektromos Astra Electric a maga fogyasztásával „nemcsak a mindennapi életben tökéletes és hatékony társ”, hanem „ötajtósként és kombi Sports Tourerként is ideális utazóautó”.

Az Astra Electric alapban háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltővel érkezik és egy 100 kW-os egyenáramú töltőoszlopról közel 30 perc alatt tölthető fel 0-ról 80 százalékra.

Az Opel egyelőre nem közölt részleteket a 2023 tavaszától rendelhető Astra Electric árairól. „Ugyanakkor továbbra is folytatjuk az elektromos offenzívánkat. Az új Opel Astra Electric fontos mérföldkő afelé, hogy teljesen elektromos márkává váljunk Európában.” – Nyilatkozta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!