A franciák már most ki vannak akadva a kínai elektromos autógyártókra

0

Az Európai Uniónak jobban meg kellene védenie az autóiparát Kína és az Egyesült Államok protekcionista stratégiáival szemben. Jelentette ki kedden Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.

„A mi problémánk az, hogy a nagy partnereink protekcionista stratégiákat választottak” – hangsúlyozta a tárcavezető a hétfőn megnyílt Párizsi Autószalonon tett látogatásán. „Vagy hatunk rájuk, és ez lesz (Emmanuel Macron) köztársasági elnök washingtoni látogatásának egyik célja. Vagy ha ez nem sikerül, fel kell tenni magunknak a kérdést, hogy milyen közös politikát alkalmazzunk európai szinten az érdekeink jobb védelméért” – tette hozzá.

Emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok a jövőben csak az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek vásárlásához kíván támogatást nyújtani.

„Az ilyen agresszív kereskedelmi politikákkal szemben elengedhetetlen kölcsönösséget alkalmazni a kereskedelmi kapcsolatokban Európa, az Egyesült Államok és Kína között” – mondta a tárcavezető. Az európai preferenciának az uniós tagállamok által alkalmazott eszközök között kellene szerepelnie a miniszter szerint.  

Emmanuel Macron egy hétfői lapinterjúban megerősítette, hogy havonta 100 euróért bérelhetnek majd elektromos autót az alacsony jövedelműek 2024-től Franciaországban. Az intézkedést a gazdasági miniszter szerint azért halasztotta el egy évvel a kormány, hogy arra az európai autógyártók felkészülhessenek, és ne az EU-n kívüli cégek használják ki a lehetőséget.

„A halasztás időt hagy az európai autógyártóknak a lehető legjobb ajánlat létrehozására, és az Európai Uniónak is beleegyezését kell adnia ahhoz, hogy ezeket a járműveket szubvencióval láthassuk el” – hívta fel a figyelmet.

Bruno Le Maire üdvözölte, hogy a Citroent, a Fiatot, az Opelt és a Peugeot-t összefogó Stellantis autóipari egyesülés és a Renault az elektromos autók gyártásáról tett számos bejelentést az autószalonon. Azt is kérte a két francia autógyártótól, amelyeknek az állam is részvényese, hogy harminc évig tartó külföldi gyártás után, telepítsék vissza a telephelyeiket Franciaországba.

Bruno Le Maire bírálta azokat, akik tiltakoznak az Európai Unió azon terve ellen, mely szerint 2035-től teljesen betiltanák a belső égésű motorral szerelt típusok forgalmazását.

„Lehet azon sajnálkozni, hogy az Európai Unió nem hagyta meg a technológiai szabadságot az autógyártóknak, de semmi értelme utólag keseregni. Fel kell inkább gyorsítani a döntést, amelyet közösen hoztunk, azaz az átállást az elektromos autók gyártására” – mondta.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!