Lenyűgöző technikai adatokat villantott a Polestar 3

0

Megérkezett a Polestar 3 első, teljesen elektromos SUV-je 111 kWh-s akkumulátorral és 250 kW-os hipergyors töltéssel.

Az utóbbi időben egyre több dolog derült ki a Polestar 3 SUV-ről. Megtudhattuk a várható hatótávot, az akkumulátor méretét és azt is, hogy akár egyetlen gombnyomással egy dinamikus sportkocsivá alakíthatjuk a Polestar 3 autónkat. Tegnap pedig végleges adatokat is közzétett a Polestar az első teljesen elektromos SUV-járól. A Polestar azt reméli, hogy a megfizethető luxus kompakt autójával és a teljesen elektromos SUV-jával megváltoztathatja a játékteret.

Az eddig közzétett képeken láthattuk, hogy a Polestar meglehetősen sok mindent kölcsönöz az 1-es és 2-es modellekből. Most azonban a „hűtőrács” egy smartzone-ná vált, amely elrejti a fejlett radarokat. A fényszórók pedig kevésbé „Thor kalapácsa” kinézetűek, és inkább a „Dual Blade” kialakításra hasonlítanak. Az viszont biztos, hogy jelentős mennyiségű részlet átkerült a Precept koncepcióból.

A Polestar „aerodinamikus, nagy teljesítményű elektromos SUV”-nak nevezi a 3-as modellt, ami nem csoda, hisz a 0,29-es légellenállási együttható meglehetősen jó értéknek számít.

A hármasban egy 400 voltos EV-architektúra található, amely egy 111,0 kilowattórás (107,0 kWh nettó) akkumulátorcsomagnak és két villanymotornak ad otthont. A Polestar előrejelzései szerint a SUV akár 610 kilométeres hatótávolságra is képes lehet, a 250 kW-os hipergyors töltésnek köszönhetően nagyjából 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető a Polestar 3. A hőszivattyú szériafelszereltség, ez maximalizálja a hatótávolságot és segít előkondicionálni az akkumulátort, miközben a Polestar 3 kétirányú töltéssel is rendelkezik.

A Polestar 3 összesen 489 lóerőt és 840 Nm nyomatékot rejt a bódé alatt, ami 4,9 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni. A 6000 dolláros Performance csomag hozzáadásával ezek a számok 517 lóerőre és 910 Nm-re nőnek. A százas sprintidő 4,5 másodpercre csökken, míg a Performance csomag új 22 colos kerekeket, széria Pirelli P-Zero gumikat, aranyozott szelepsapkákat és biztonsági öveket, valamint tartományoptimalizáló vezetési módot is kínál.

A tisztán elektromos Polestar SUV belterében egy 14,5 hüvelykes érintőképernyő kapott helyet Android Automotive operációs rendszerrel. Így beépített Google Maps, Google hangasszisztens, over-the-air frissítések, és most már vezeték nélküli Apple CarPlay funkcionalitással is rendelkezik az összes iPhone felhasználó számára a Polestar 3.

A Polestar 3 elsőként a Long Range, nagy hatótávolságú, kétmotoros felszereltségben debütál. Viszont, ha minden igaz, akkor a későbbiekben több modell is elérhető lesz Európában. Elsőként 2023 közepétől indul a Polestar 3 gyártása a kínai Csengtuban, míg 2024 közepétől a dél-karolinai Ridgeville-ben lévő üzemben is megkezdődik az első példányok összeszerelése. 

Ha hihetünk a pletykáknak akkor a a Polestar 3 Long Range 88 600 eurótól lesz kapható, míg a Polestar 3 Performance 95 200 eurós induló árat kaphat.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!