A brit székhelyű kínai vállalat – „az MG Motor eddigi legfontosabb autójának” nevezte a tisztán elektromos MG4 elektromos autót.
Júniusban a SAIC leányvállalata, az MG Motor nyilvánosságra hozta az első képeket a VW ID.3 vetélytársáról, az MG4 elektromos autójáról. Szeptember elején a belgiumi Zeebrugge kikötőjébe érkezett meg az a hajó, melynek a gyomrában 1000 darab tisztán elektromos MG4 lapult.
A hónap eleji brit bevezetést követően az MG bejelentette az MG4 elektromos autójának árazását és kínálatának szerkezetét az európai piacokon. A Standard, Comfort és Luxury felszereltségi szinteken kapható MG4 belépő ára 28 420 euró (11,3 millió forint) Németországban és 28 990 euró (11,5 millió forint) Franciaországban. Európa három legnagyobb autópiacán kívül az MG4 elérhető lesz Olaszországban, Spanyolországban, Norvégiában, Svédországban, Dániában, Hollandiában, Belgiumban és Luxemburgban. A márka hazánkban is jelen van, de egyelőre itt nem mutatkozott be a modell.
A fenti árak a kisebb, 51 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt és a 168 lóerős, hátsókerék-hajtású Standard modellre érvényes ami akár 350 kilométert is meg tud tenni egyetlen töltéssel. A 6,6 kW-os váltakozó áramú töltést és 117 kW-os egyenáramú gyorstöltést kínálva az MG4 Electric Standard akár 40 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Ez a belépőszintű MG4 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra és a végsebessége pedig 160 km/h.
Az MG4 Electric Comfort és az MG4 Electric Luxury nagyobb, 64 kWh-s akkumulátorral és 201 LE-s villanymotorral rendelkezik. A Comfort modell állítólag 450 kilométeres WLTP-hatótávolsággal rendelkezik, míg a Luxury modell 435 kilométeres hatótávolsággal.
Mindkét változat 11 kW-os fedélzeti AC töltővel míg a DC, egyenáramú töltése akár 135 kW is lehet. Utóbbi esetben az akkumulátor 10 százalékról 80 százalékra történő feltöltése 35 percet vesz igénybe. Ami a teljesítményt illeti, mindkét modell 7,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, a végsebesség pedig 160 km/óra.
A jármű MacPherson első tengelyt és komplex ötlengőkaros független felfüggesztést kapott a hátsó tengelyhez. További technikai különlegességek közé tartozik a kettős fogaskerékkel működő elektromos Bosch szervokormány és a Continental fékrendszer négy tárcsafékkel. Ezenkívül az MG4 Electric minden változata alapfelszereltségként rendelkezik az MG Pilot ADAS csomaggal.
Az MG ígéretéhez híven idén megkezdi a kiszállításokat Európában, majd 2025-ig összesen 10 elektromos autót akar piacra dobni az A-szegmenstől egészen az elektromos sportautókig.