Egy ideig biztos, hogy nem fog akkut gyártani a Tesla Berlinben

0

Jelentősen megváltoznak Elon Musk és a Tesla tervei a berlini gigagyárukkal kapcsolatban, hisz egy ideig az akkumulátorgyártásról is lemondanak Európában.

Múlt héten érkezett a hír, hogy egyelőre nem bővíti a Tesla a Berlinben található gyárát. Az ok egyszerű, de mégis összetett. A Reuters által idézett RBB szerint Grünheide polgármestere, Arne Christiana levette a napirendről a európai Gigafactory bővítésének a tervezetét mert további tisztázásokra van szükség a bővítéssel kapcsolatban. Továbbá azt sem tudta megmondani a polgármester, hogy idén foglalkoznak-e a Tesla berlini gyárának a kérdésével.

Legfrissebb értesülések szerint az akkumulátorcella gyártást is napolja a Tesla. Az ok a jelek szerint az USA-ban a cellák hazai gyártásának új támogatása. A Wall Street Journal bennfentesekre hivatkozva szellőztette meg, hogy Elon Musk változtat az akkumulátor-stratégiáján, hogy kihasználhassa az új adókedvezményeket az USA-ban. Joe Biden elnök inflációcsökkentő törvénye értelmében az elektromos autók csak akkor kapnak legfeljebb 7500 dollár adókedvezményt, ha a járműveket az Államokban szerelik össze. Ezért az akkumulátorokat is túlnyomórészt Amerikában kell gyártani.

Az elsődleges tervek szerint a Tesla új, 4680-as celláit 2023 első negyedévétől Grünheidében is gyártani akarja Elon Musk vállalata. Egyelőre azonban nem világos, hogy a Tesla tudja-e tartani ezt a menetrendet, pedig az autógyártó vállalat ragaszkodik a németországi akkumulátorgyártáshoz.

Az amerikai inflációcsökkentő törvény miatt a brandenburgi gazdasági minisztérium bírálta a tengerentúli kormány támogatáspolitikáját. A törvény versenyhátrányt jelentene Európa számára. Az EU-nak “az állami támogatásokra vonatkozó jogszabályok értelmében” kellene reagálnia az egyenlő versenyfeltételek helyreállítása érdekében. Ez valószínűleg azt jelentené, hogy az EU-nak is hasonló támogatási intézkedéseket kellene kínálnia.

Valdis Dombrovskis, az EU gazdasági ügyekért felelős biztosa elmondta, hogy az EU-ban is léteznek az elektromos autókra vonatkozó támogatási intézkedések, de ezek nem diszkriminálják a külföldi gyártókat. A Tesla egyszerűen elutasította az akkumulátorgyártáshoz nyújtott állami támogatást. Akkoriban 1,1 milliárd euró volt a tét. Elon Musk akkoriban azt tweetelte, hogy általában elutasítja a támogatásokat. Hogy az amerikai támogatással miért van ez most másképp, az továbbra is nyitott kérdés.

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!