Több millió elektromos autót értékesíthet jövőre a BYD

0

Rekord mennyiségben növeli e-autóinak gyártását a BYD, ezzel egyidőben pedig több millió elektromos autót értékesíthet jövőre a kínai óriás.

Április óta tudjuk, hogy különösebb figyelmeztetés nélkül állította le a belsőégésű motorral szerelt autók gyártását a BYD. Azóta csak tisztán elektromos vagy plug-in hibrid autók gurulnak le a gyártószalagról. Augusztus elején bombaként robbant az a hír, hogy minden eddigi rekordját megdöntötte a BYD és júliusban több, mint 162 ezer hálózatról tölthető autót gyártott és adott el. Amit az augusztusi eladások is leköröztek, ugyanis a nyár utolsó hónapjában több, mint 174 ezer autót értékesített a BYD.

A CnEVPost információi szerint, a kínai óriásnak jelenleg több mint 700 000 megrendelése van és akár 4-5 hónapba is beletelik míg kiszállítanak egy-egy hálózatról tölthető elektromos autót. Azonban a BYD úgy tervez, hogy folytatják az emelkedő tendenciát és havi 280 ezerre növelik a gyártási darabszámot, idén.

Azonban itt még nem áll a BYD, ugyanis a vállalat elnöke Wang Chuanfu megerősítette, hogy 2023-ban legalább 4 millió tölthető autót szeretnének legyártani és értékesíteni. Mindez pedig átlagosan havi 330 ezer, vagy inkább 350-400 ezer legyártott elektromos autót jelent. Nem csoda a folyamatos bővülés, hisz a kínai e-autós piac várhatóan 9-10 milliós darabszámra nőhet a jövőben, így a BYD ennek a 40%-át szeretné bezsebelni.

Mindez pedig egy rettentő ambiciózus tervnek bizonyul, mely a BYD-t a világ legnagyobb autóipari csoportjai közé emelheti. A kereslet hirtelen megugrását a már meglévő modellek iránti nagy hype, valamint a sok új, most piacra kerülő modell élénkíti. Bizonyítja mindezt az egyik legnépszerűbb új modellje a kínai e-autógyártónak, a Seal. Továbbá a BYD nem csak e-autókat, hanem akkumulátorokat is gyárt, amiket a berlini Teslák is megkapnak.

Európa piacait pedig éppen most akarja lerohanni a BYD, ugyanis folyamatosan terjeszkedik az öreg kontinensen. USA esetében azonban a vállalat rendkívül elégedetlen, mert nem kap ösztönzőket a Kínából importált e-autókra. Wang elárulta, hogy „A legújabb amerikai támogatási törvény rendkívül diszkriminatív és az amerikai kormány bizalmatlanságát türközi.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!