Itt a Porsche válasza az AMG EQS-re és a Lucid Air-re

0

A tisztán elektromos Porsche Panamera lehet a Mercedes-Benz EQS és a Lucid Air legnagyobb ellenfele.

A Porsche meglátta a potenciált a tisztán elektromos Taycan piacra dobása után és kész áll egy újabb hatalmas lépésre, hogy még jobban oda tegye magát az elektromos autók piacára. A zuffenhauseni márka azt tervezi, hogy hamarosan bemutatja a Porsche Panamera luxusautó tisztán elektromos változatát az elektromos átállás felgyorsítása érdekében.

A Porsche 2019-ben dobta piacra a teljesen elektromos Taycan modelljét, ami után csak elismerést kapott a Porsche. 2021-ben a több mint 300 000 legyártott Porsche autóból 41 296 darab volt Taycan. Idén, az első felévben eddig 18 900 darab Taycan talált gazdára. Sikerein felbuzdulva a Porsche felgyorsítja az elektromos autók stratégiáját és arra törekszik, hogy 2025-re az eladások közel 50%-a tisztán elektromos modellből származzon. Míg 2030-ra az eladások 80%-t akarja tisztán elektromosan látni a vállalat.

Céljai elérése érdekében a Porsche egyre több elektromos autóval tervez, például a második legkelendőbb modelljét a Macant is elektromosítja. A legújabb idővonal szerint a Macan gyártása még 2023 vége előtt megkezdődik és arra számít a Porsche, hogy akkora sikere lesz az elektromos változatnak, mint a belsőégésű modellnek. Azaz, évente 80 000 darabos gyártásra és eladásra készül a zuffenhauseni vállalat.

Továbbá Oliver Blume, aki néhány napja vette át a Volkswagen vezérigazgatói posztját még gyorsabban fel szeretné pörgetni az elektromosra való átállást. Ennek érdekében, a Porsche egy tisztán elektromos Panamera kiadását tervezi a frissítés előtt álló Taycan mellett.

Az Autocar legújabb cikkében azt állítja, hogy a Panamera ugyanazon a „Scalable Systems Platform” (SSP) platformra épül, amely a zuffenhauseni márka nemrég bejelentett hétüléses SUV-ja is. A dedikált EV platformot az évtized folyamán érkező második generációs Taycan számára is fel fogják használni. A belsőégésű motor nélküli Panamera a Taycan fölé fog kerülni, mivel nagyobb karosszériával és megnövelt tengelytávval rendelkezik majd. Az Autocar állítása szerint hasonló méretű lesz, mint a ma kapható nyújtott modell, amely tekintélyes 5199 milliméterre nyúlik, a tengelyek között pedig 3100 milliméter a távolság. Az, hogy egy testre szabott elektromos autó platformra épül, azt jelenti, hogy a belső térkínálat jobb lesz, mint a benzines Panamera esetében.

A tisztán elektromos Panamera egyelőre a fejlesztés korai szakaszában jár, ezért nem valószínű, hogy az évtized közepe előtt piacra dobják.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!