Új részleteket tett közzé a Tesla a Semi kamionjáról

0

A Tesla leállította a foglalásokat a közelgő Tesla Semire, amely a tervek szerint még ebben az évben megjelenik. Ezenkívül az elektromos autógyártó vállalat frissítette webhelyét az elektromos Semi új specifikációival, képeivel és videójával.

2022 lehet végre a Tesla Semi kamionjának nagy éve. Az 5 éve bemutatott tisztán elektromos kamionnak az első tervek szerint már régen az utakon kellene lennie. Azóta sok mindent történt és augusztus elején végre a tervezett kiszállításokról írhattunk.

Mostani hírünk szerencsére nem a kiszállítások esetleges csúszását taglalja, sokkal inkább azt, hogy a Tesla lezárta – ideiglenesen – a Semi kamion rendelhetőségét. Egyelőre nincs „rendelje meg most” gomb a kamion weboldalán. Ennek helyét egy olyan gomb vette át, aminek révén jövőbeli infókat kaphatunk a Tesla Semi kamionról.

Az előrendelések lezárásán túl azonban számos új infó látott napvilágot a kamionról. Egyrészt a Tesla továbbra is azt állítja, hogy a teherautó 20 másodperc alatt képes lesz a 0-100 km/h gyorsulásra, és 482 vagy 804 kilométert biztosító akkupakkal rendelkezik, mérföldenként 2 kWh alatti fogyasztás mellett. A rakomány tömege ~37 tonnás lehet.

Ami változott, hogy a korábban 4 elektromos motor jelenlétét 3-ra csökkentette a Tesla és a 70%-os töltöttséget is 30 perc alatt éri el (Semi töltőoszlop esetén). Összesítve az alábbi adattáblán tekinthető meg minden most tudott infó a kamionról:

A légellenállási együttható, ami eddig szintén fel volt tüntetve az oldalon (0,36Cd) eltűnt. Ez talán némi finomítást jelez elő a végleges kamionon fülkéjén, hogy még jobb légellenállási együtthatóval működhessen a Semi. A mostani weboldalon látható és a premierkor látott kamionok között is van némi különbség. Több oldalsó szegélyléc, kevesebb hely a vontató és a konténer között, nincs oldalsó tükör. Talán ezekből is farag a Tesla, mire az első darabok megérkeznek a vásárlókhoz.

Némi érdekesség az elektromos kamionok (így a Tesla Semi) és az Egyesült Államok támogatási politikája kapcsán, hogy egy idén megszavazott támogatási rendszer (Inflation Reduction Act of 2022) alapján az elektromos kamionok akár 40 ezer dollár támogatást is kaphatnak. Így a Semi akár 110 ezer dollár körül elhozható már, ami kamionos berkekben is igen kellemes árnak számít, nem beszélve a későbbi üzemeltetési költségekről, melyek tovább erősítik a technológia térnyerését az áruszállítás területén.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!