Több ezer ultratöltőt telepít az E.ON 2024-ig Európába

0

Az E.ON Magyarországon sem ismeretlen név. Az egyetemes energiaszolgáltatás mellett a német vállalat profiljában az elektromos autók töltését szolgáló hálózat üzemeltetése is része, legyen szó hazánkról, vagy éppen Európáról.

Ez a hálózat most egy igen fontos bővítés alá fog esni. Az E.ON legújabb sajtóanyaga szerint 2024 végéig 2000 darab, ultragyors villámtöltőkből álló töltőpont-hálózat telepítését tervezi Európa-szerte. A német szolgáltató egyesíti erőit az Alpitronic-kal, hogy megfelelő berendezéseket biztosítson terveihez, melyek 2024-en is túlnyúlnak. 2026-ra az E.ON összesen 5000 új, nagy teljesítményű töltőpontot akar látni a hálózatában. Az esseni székhellyel rendelkező csoport bővíteni szeretné a már meglévő helyszíneit és egyben új csomópontokat is szeretne építeni, hogy nyilvános töltési lehetőséget biztosítson ügyfelei számára.

Az ultragyors villámtöltők szállítója tehát az Alpitronic lesz, méghozzá a HYC150 és HYC300 típusokkal. A névből így már könnyen kikövetkeztethető, hogy 150 (2*75, vagy 1*150 kW) és 300 kW teljesítményű DC villámtöltőkkel találkozhatunk a kijelölt helyszíneken. De itt nem áll meg a tudomány, hiszen a mai ultragyors töltők egyik ásza, a HYC400 is meg fog jelenni a közeljövőben a hálózatban, ez utóbbiról mi is írtunk. Ezekhez a számokhoz képest szinte játékszernek hat az az 50 kW-os, falra szerelhető villámtöltő (HYC50), amiből szintén jó pár jelenik majd meg a közeljövőben.

Emellett az E.ON és az Alpitronic azt állítja, hogy javítani szeretnék a vásárlói élményt ezeken a töltőállomásokon. Itt most gondolhatnánk klimatizált pihenőkre, mint amikkel mostanában a Tesla kényezteti a német ügyfeleit. De a hangsúly itt a jármű, a töltőállomás és a számlázási rendszer, valamint a Plug&Charge közötti interakció műszaki optimalizálásán van. A működés javítása és a hálózatok terheinek enyhítése érdekében a partnerek intelligens töltési megoldásokat is terveznek, például az intelligens terheléskezelés lehetőségeit kutatják az időben változó villamosenergia-tarifákkal összefüggésben.

Az E.ON és az Alpitronic bejelentései eddig a személyautók töltésére helyezte a hangsúlyt. A partnerek azonban azt is tervezik, hogy együttműködnek a nehéz haszongépjárművek olyan töltési megoldásaiban, mint például a jövőbeni megawattos töltés. 2024-ig számos európai helyen épülnek meg az első kísérleti helyszínek a teherautók gyorstöltési infrastruktúrájával. Az E.ON jelenleg 160 000 nyilvános töltőponttal rendelkezik Németországban és más európai országban. A cég nem közölt részleteket arról, hogy mely országokban és mikor jelenik meg az 5000 db új, nagy teljesítményű autótöltő.