Ebben a negyedévben elindulhat a 4680-as cellák gyártása Texasban

0

Elon Musk és rajta keresztül a Tesla nem véletlenül tart ott, ahol manapság láthatjuk, vagyis a tech-világ élvonalában. Musk jó előre megtervezi mindazt, hogy miként alakítja az ügyeket és ezek előbb-utóbb meg is valósulnak. Így van ez a forradalmi 4680-as Tesla akkumulátorcella esetében is, hiszen már annak 2020 szeptemberi premierjekor megmondta Musk, hogy 2022 lesz a nagy durranás éve.

Eddig úgy tűnik, hogy minden a tervek szerint halad. Hiszen csak idén olyan hírek érkeztek, mint például az, hogy a Panasonic sorozatgyártásra kész próbadarabokat tudott prezentálni (jelenleg ők a legnagyobb akkubeszállítók a Teslánál). Azonban az sem elhanyagolandó, hogy a külsős bérgyártók, mint a Samsung SDI is készen áll a sorozatgyártásra.

Természetesen a Tesla házon belül is minél nagyobb mennyiség legyártásra készül, hiszen olyan nagyágyúk gyomrába kerül majd ez az újdonság, mint a Tesla Semi kamionja, a Cybertruck pickup, a Roadster 2, vagy éppen a Model Y. Az egyik gyártási helyszín a Giga Texas lesz Észak-Amerikában, ahol már eddig is nagy erőkkel készültek a 4680-as akkumulátorok gyártására. Június elején egy LinkedIn videó is készült a gyártásról, ám ezt azóta törölték a szakmai portálról.

Mindez ne tévesszen meg senkit, hiszen egy igazán jó hír érkezett nemrég egy hivatalos forrásból. Pár napja ugyanis Drew Baglino (a Tesla hajtásláncokért és az energiatárolásért felelős részlegének vezetője) megerősítette, hogy a Giga Texasban is indul a 4680-as sorozatgyártása, még ebben a negyedévben:

„A gyártósorokat tovább optimalizáltuk és újabb extrákat is beépítettünk. Ezen okokból kifolyólag Texasban és Berlinben néhány új kihívást kell leküzdeni. Texas kapcsán elmondhatom, hogy ott az elmúlt negyedévben felszerelték és üzembe helyezték a gyártósorokat, így nemrég el tudtuk készíteni az első működő akkucellákat. Texasban az a célunk, hogy még ebben a negyedévben megkezdjük a termelést, a végső cél pedig az, hogy a Giga Texas még az idei év vége előtt képes legyen meghaladni a Kato heti teljesítményét.”

Baglino a Kato kapcsán a fremonti üzem akkugyártó részlegét értette, ahol szintén a célvonalnál jár a 4680-as gyártásának indítása.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!