Egy közvélemény-kutatás végeredménye általában megkérdőjelezhető, de egy új angol felmérést mindenképpen érdemes bemutatnunk melyben egy egyszerű kérdést tesznek fel. A nagy kérdés annyi, hogy hajlandó lenne-e a megkérdezett váltani elektromos autóra a belsőégésű helyett, azonos bekerülési költség mellett? Nos, a válasz természetesen minden megkérdezett esetében meg is érkezett és igen meglepő eredményt hozott. 100 százaléka a megkérdezetteknek váltana, persze csak ha anyagilag is vállalható lenne a váltás.
Jelenleg nagy a várakozási idő egy új autóra, legyen szó bármilyen hajtásláncról. Ennek ellenére 30 százalék körüli felárat tudhat magáénak az elektromos meghajtás, legyen szó BEV (tisztán elektromos), vagy éppen PHEV technológiáról. Gyakorlatilag csak az ár az egyetlen visszatartó erő ahhoz, hogy igen jelentős tömeg térjen át az elektromos meghajtásra.
Így van ez Angliában is, legalábbis a felmérés eredménye nem sok kétséget hagy efelől. 2011-ben még csak 1, 2015-ben is csak a megkérdezettek 2 százaléka váltott volna elektromos meghajtásra. Hét év alatt ez az arány felment 100 százalékra, ami igencsak elgondolkodtató. A teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a 100 százalék a PHEV hajtáslánccal együtt jött ki, aminek révén egy igen erősnek mondható aggodalom nyerhető ki az egyenletből, vagyis az akkupakk kapacitásával megtehető hatótáv.
„A Driving Away From Fossil Fuels gondozásában feltett kérdés alapján elmondható, hogy amennyiben az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) és a konnektorról tölthető hibridek (PHEV) ugyanazon az áron lennének beszerezhetők, mint az annak megfelelő hagyományos autók, a megkérdezett 2000 brit potenciális újautó-vásárló 100%-a jelezte, hogy nem a belsőégésű motorral szerelt autókból választana.”
Érdekes módon ez annak ellenére van így, hogy a megkérdezett újautó-vásárlók 81%-a az utcai parkolásra támaszkodna, ami megnehezítené az otthoni töltést. Ennek fényében az is tudható, hogy a sokat szajkózott hiányosság a közterületi töltőhálózat sűrűsége kapcsán nem igazán visszatartó erő. Az elektromos járművek brit támogatói egyébként abban reménykednek, hogy a jelentés segítségével sokak szeme felnyílik annak kapcsán, hogy az átállás nem sokáig halogatható már.