Több elektromos tűzoltóautót mutatott be a Rosenbauer

0

Az osztrák Rosenbauerről egyre többet hallani, ha az elektromos meghajtás és a tűzoltás kapcsolata kerül szóba. Van tűzoltótüskéjük elektromos autós tüzekhez. Továbbá elektromos tűzoltóautójuk is van, ami az Egyesült Államokban (Los Angeles) teljesít szolgálatot május óta.

A Rosenbauer vezetőségének nagyon megtetszhetett az elektromos tűzoltójármű ötlete, hiszen nemrég egy komplett termékpalettával álltak elő. Attól pedig nem kell tartani, hogy pancserek dolgoznak ezeken az autókon, hiszen évek óta az egyik legnagyobb név a Rosenbauer a tűzoltásban. A kínálatot az Interschutz expón mutatták be, melynek legnagyobb érdeklődésre számot tartó tagja az AT Electric.

A típus jelenleg is létezik, igaz belsőégésű hajtással, ám a Rosenbauer most megmutatta, miként képzeli el a típus jövőjét, természetesen elektromosan. Az alapot a Volvo Trucks (egy 27 tonnás FE Electric kamion) biztosítja és 2022 végétől megvehető lesz. Az alvázban egy 200 kWh-s akkupakk adja a szükséges löketet, amit 150 kW DC, vagy 22 kW AC módozatokkal lehet tölteni. Nem csak a tűzoltóautó mozgását, de a rajta található eszközök javát, így a magasnyomású vízpumpát is az akkupakk működteti. A megtehető hatótáv nagyjából 100 kilométer, ami nagyvárosi környezetben több, mint elegendő. A Rosenbauer a jövőben más sorozatú alvázakon is kínálni fogja az AT Electric-et.

A másik nagy dobás a Panther 6*6 Electric. Ezen keresztül mutatta be a cég a jövő repülőtéri tűzoltóautójának koncepcióját, amivel az összes művelet mintegy 90 százaléka tisztán elektromosan megoldható. Mivel a fejlesztésben a különböző repülőtéri tűzoltóságok közvetlenül is részt vettek, a járművet pontosan az igényeknek megfelelően lehetett megalkotni. Például nagy hatótávolságokra nem kell számítani, hiszen a repülőtér területén a probléma megközelítése általában két-három percen belül megvalósul. Ennél fontosabb, hogy ez a megközelítés a lehető leggyorsabb legyen: a Rosenbauer szerint a Panther 6×6 Electric fürgébben gyorsul 80 km/órára, mint egy hagyományos 6×6-os jármű.

Szintén szerepelt az interschutzi kiállításon az L32A-XS, a Volvo Trucks teljesen elektromos sorozatú alvázán alapuló létrás jármű. Az AT Electric-hez hasonlóan ez is a Volvo FE Electric-en alapul. A létraműködtetéshez a 225 kW-os hajtás mellett egy további, 100 kW csúcsteljesítményű és 70 kW folyamatos teljesítményű villanymotor került beépítésre. Az akkumulátor bruttó kapacitása 200 kWh, ebből 132 kWh használható. A töltés legfeljebb 150 kW DC vagy 22 kW AC teljesítményű lehet.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!