Újra három műszakban gyártják az elektromos VW-ket

0
Reklám

A Volkswagen hétfőtől folytatta három műszakos gyártását zwickaui MEB-gyárában. 

Lassan túlteszi magát a Volkswagen azon az alapanyaghiányon, amit az ukrán-orosz háború okozott az elmúlt hónapokban. Tekintve, hogy Ukrajnából számos komponens, leginkább kábelkötegek érkeztek amik hiánya jelentősen meg tudta akasztani a gyártást. Melynek Zwickau volt a legnagyobb elszenvedője.

A zwickaui üzem a Volkswagen legfontosabb elektromos autós üzeme. Itt készülnek a legnagyobb volumenben a MEB padlólemezre épül tisztán elektromos modellek, többek között az ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron, vagy éppen a Cupra Born. Ezen modellek vásárlói bizonyára rosszul vették a híreket a háború kirobbanásakor, hogy a helyzet miatt akkor jelentősen visszaesett a termelés Zwickauban. Az összeszerelés pedig rántotta magával a hatalmas késést. Jelenleg Zwickau és Drezda az egyetlen olyan Volkswagen telephely, ahol MEB platformos tisztán elektromos autókat gyártanak. Az Emdenben (ID.4) és Hannoverben (ID.Buzz) található gyárak egyelőre csak tesztgyártásra vannak beállítva. Tavaly márciusban jutott el odáig a Volkswagen, hogy be kellett vezetni egy harmadik műszakot a zwickaui gyárban, hogy a növekvő igényeket mielőbb ki tudják elégíteni. Akkoriban ez napi 1400 darab legyártott autót jelentett.

A dolgok tehát jól mentek, egészen idén év elejéig. Majd az első problémák március elején gyűrűztek be a VW Csoport éltébe a háború miatt. Számos ukrán beszállító járult hozzá a vállalat addigi sikereihez, leginkább kábelkötegek gyártása révén. Ukrajnában közel 17 olyan cég működik, ahol a kábelkötegeket gyártják az autókba. Mindez Zwickaut és Drezdát érintette hátrányosan. A problémák miatt volt olyan is, hogy teljesen leállt a gyártás. Majd lassan sikerült áthidalni az ellátási problémákat és áprilisban újra elindulhatott a gyártás a zwickaui üzemben, napi 900 darabos termeléssel.

Reklám

Most június közepe van és Volkswagen szászországi Twitter csatornája egy igen örömteli hírről csicsergett. Újra szükséges a három műszak bevezetése:

Ez darabszámban azt jelenti, hogy sikerült napi 1300 darab elektromos autóra visszaállítani a volument. További jó hír Emden kapcsán, hogy ott már májusban el tudja indítani az ID.BUZZ furgon végleges sorozatgyártását a Volkswagen.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!