A kínai CATL akkugyártót eddig leginkább úgy ismertük meg, mint az elektromos személyautók egyik fő akkubeszállítója. Azonban a fellendülő kereslet az elektromos meghajtás iránt nem csak a személyautók, hanem a kamionok és a buszok területén is egyre nagyobb mértékben van jelen. Utóbbiba meglepő módon mostantól a CATL is beszáll, mint egyes elektromos buszok celláinak beszállítója.
A lengyel Solaris buszgyártó elektromos buszaiba kíván néhány cellát elhozni a CATL, ezzel pedig igen jelentős előnyhöz juttatva a vállalatot. Az elektromos buszok iránt érdeklődőknek bizonyára ismerős a Solaris neve. Nem is olyan kis játékos a Solaris az elektromos buszok terén, hiszen tavaly 390 megrendelt e-buszt szállított le a megrendelőinek. Megelőzve olyan nagy neveket, mint a BYD (375 leszállított darab busz), vagy éppen Mercedes-Benz (333 darab). Ráadásul mindezt a mostani CATL biznisz előtt tudták produkálni, úgyhogy a Solaris elektromos buszai hamar piacvezetők lehetnek Európában. Pláne egy kedvezőbb árú LFP akkupakkal szerelt elektromos busszal. Azt azonban nem tudni egyelőre, hogy a megállapodás keretein belül már az új Kirin cellákat szállítja a CATL a Solarisnak.
A környezeti terhelés miatt aggódóknak sem kell aggódniuk, ugyanis a CATL megkapta az engedélyt egy németországi akkugyár megépítésére. Ezért nem Kínából fognak hajón ideérkezni az akkucellák. A CATL új akkugyára Türingia tartományban, Erfurt környékén kezdheti meg a működését. 2019-ben az alapkőletétel is megtörtént, az üzem pedig a CATT (Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH) nevet kapta.
A Solaris jelenleg akkumulátoros elektromos buszok teljes választékát kínálja többféle hosszúságú változatban, valamint hidrogén üzemanyagcellás buszokat, trolibuszokat és villamosokat. A cég éppen ebben a hónapban kapott megrendelést 60 Solaris Urbino 12 elektromos buszra, melyek a spanyolországi Madridba érkeznek meg. Áprilisban további 75 darabot rendelt az olaszországi ATM Milano (a korábban megrendelt 140 darabon felül), ami szépen mutatja, hogy az elektromos buszok is egyre nagyobb arányban lesznek jelen a városok útjain és a Solaris lehet az egyik legjelentősebb elektromos buszgyártó Európában.