A jelenlegi támogatási rendszer az év végén lejár, ami a gazdaság lassulása miatt kétségeket ébreszt az elektromos autópiaccal kapcsolatban. Éppen ezért döntöttek Kínában a támogatás meghosszabbítása mellett.
Jelenleg Kína a világ legnagyobb és egyben az egyik leggyorsabban növekvő e-autós piaca. Mindez a jelentős támogatásoknak és adókedvezményeknek köszönhető. Igaz, hogy az elmúlt években a kormány fokozatosan csökkentette az elektromos autók támogatását, de a Reuters szerint a gazdaság lassulásával kénytelen lehet Kína kiterjeszteni a támogatásokat a piac növekedésének fenntartása érdekében.
Nem hivatalos forrásokra hivatkozva a Reuters úgy tudja, hogy a kínai kormány tárgyalásokat folytat az autógyártókkal arról, hogy 2022 után is meghosszabbítanák a támogatásokat.
Becslések szerint 2009-től, a támogatások kezdetétől 2021 végéig Kína 100 milliárd jüant (5 trillió forintot) költött a támogatásokra. Shi Ji, a China Merchants Bank International autóelemzője így nyilatkozott: „Kína drága ösztönző programja a világ legnagyobb elektromosjármű-piacának létrehozását eredményezte. A támogatások 2009-es kezdete óta mintegy 100 milliárd jüant (14,8 milliárd dollárt) osztottak ki a vásárlóknak, köztük a kereskedelmi flottaüzemeltetőknek 2021 végéig.”
Azonban 2022 elején a teljesen elektromos autókra vonatkozó támogatásokat 30%-kal megnyírták és 2022 végén járt volna le a támogatási időszak. 2022 előtt a maximális ár (300 000 jüan) és a minimális hatótávolság (300 km) küszöbértéket alkalmazták, ami korlátozta a támogatásra való jogosultságot.
Ha hihetünk a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) előjelzéseinek akkor 2022-ben mintegy 5,5 millió elektromos autót adhatnak el Kínában. Ugyanis az első negyedévben már meghaladta az 1,1 milliót az eladott elektromos autók száma Kínában.