Komoly álcázással és kamu kipufogókkal kapták lencsevégre a Volkswagen legújabb elektromos szedánját az Aero B-t.
Az eredeti tervek szerint áprilisban mutatták volna be a Pekingi Autószalonon a Volkswagen legújabb elektromos autóját az Aero B-t (ID.Aero), de sajnos a a vírus ismét közbeszólt. Éppen ezért a Volkswagen is úgy döntött, hogy egy időre elhalasztja a Passat utódjaként is ismert Aero B-t debütálását.
Néhány napja azonban a Nürburgring közelében kapták lencsevére az Aero B prototípust, amely a korábbi képekhez képest több változást is tartalmaz. A Volkswagen meglehetősen „sunyi” módon, a Jetta hátsó lámpáit utánzó matricákkal fedte le az eredeti hátsó lámpákat. Továbbá az elektromos Aero B kapott egy kettős „kipufogót” is, ami egyértelműen nem más mint egy ezüstszínű szalag a diffúzoron.
A VW a fényszórók kialakítását egy másik Jetta-ihlette matricával próbálta elfedni, és még a kompakt szedán első hűtőrácsát is lemásolta. A lökhárítón lévő fekete fólia a benzines szedán légbeömlő nyílásait hivatott utánozni. Az oldalprofilra pillantva az ID.4 és ID.5, valamint a kínai nagyobb, háromsoros ID.6 SUV-tól örökölt ajtókilincsek tűnnek fel. Az első sárvédőről hiányzik a felszereltségi szintet jelölő jelvény.
A Tesla Model 3 riválisaként kikiáltott Aero B a VW csoport MEB platformjára fog épülni, ami egymotoros és kétmotoros változatban is megjelenik a kereskedésekben. Előzetes pletykák szerint egy sportosabb GTX változat is érkezik majd belőle.
Ralf Brandstätter, VW márkafőnöke még márciusban azt mondta, hogy az Aero B sorozatgyártott verziója 2023 második felében kerül piacra. Érdemes tisztázni, hogy az Aero B nem a végső neve az elektromos újdonságnak, hanem inkább egyfajta kódnév. A Volkswagen egyelőre nem hozta nyilvánosságra az akár 700 kilométer hatótávú elektromos szedán végső nevét. De kíváncsian várjuk!