A Volkswagen egyik legfontosabb törekvése az elektromos autók gyártásán túl az ehhez a témakörhöz tartozó komponensek biztosítása és folyamatos fejlesztése. Míg a gyártás kapcsán eddig Európában Zwickau, Drezda és Emden neve kerül szóba, nem szabad elfeledkezni Kassel városáról sem, ahol a Volkswagen egyik legfontosabb divíziójának, a Volkswagen Group Components-nek a központja található.
A kasseli üzem a Volkswagen egyik legfontosabb létesítménye és egyben a legnagyobb alkatrészgyára, ahol 16 000 embert foglalkoztatnak. A márka elektromos jelenjéhez is egyre nagyobb köze van az üzemnek, hiszen többek között az e-Up első elektromos hajtásláncai is itt készültek, 2015-ben. Jelenleg is a munkaerő negyede az e-mobilitásban dolgozik és az európai, valamint az észak-amerikai MEB-modellek hajtásláncainak jelentős számú komponense Kasselben készül. Kína tekintetében pedig a VW saját ellátási láncot állított fel az ott készülő MEB-modellek gyártásához.
Ez az igen fontos üzem pedig most nagyobb gázra kapcsolhat, hiszen a vezetőség döntése értelmében jelentős növekedés vár a gyárra. A Volkswagen Group Components 2026-ig körülbelül 1,2 milliárd eurót fektet be a telephelyre és az összeg több mint kétharmadát e-alkatrészek fejlesztésére és gyártására fordítják. A divízió vezetője, Thomas Schmall így nyilatkozott a jó hír kapcsán:
„Kassel nagy hozzáértéssel és bátorsággal uralta az eddigi átalakulási folyamatokat és pont ezért lesz a Volkswagen elektromos jövőjének központi eleme”
A fejlesztések egyik legjelentősebb eleme annak a 18 gyártósornak a megduplázása a következő években, ahol jelenleg is e-motorok és egyéb elektromos alkatrészek készülnek. Ezek is segítik a VW és Audi márkák által használandó új, egységes padlólemez, az SSP (Scalable Systems Platform) bevezetését. A mostani MEB-alapú járművekhez is számos alkatrészt gyártanak az üzemben, például a hátsó villanymotort (a Salzgitter-gyárból származó rotorral és állórésszel), az egyfokozatú sebességváltót és az öntvényeket, például a közbenső házat. A telephelyen a MEB számára házon belül kifejlesztett első impulzus-inverter gyártását 2025-re tervezik.
Ha már SSP padlólemez, itt fog először megjelenni a VW egyszerűsítési eljárásainak egyike, a Tesláéhoz hasonló öntvénytechnika használata, aminek segítségével 33 különálló alkatrészt lehet egy öntvénnyel helyettesíteni. Az ehhez szükséges fejlesztések is Kasselben történnek.