Kassel lesz a VW elektromos jövőjének központja

0

A Volkswagen egyik legfontosabb törekvése az elektromos autók gyártásán túl az ehhez a témakörhöz tartozó komponensek biztosítása és folyamatos fejlesztése. Míg a gyártás kapcsán eddig Európában Zwickau, Drezda és Emden neve kerül szóba, nem szabad elfeledkezni Kassel városáról sem, ahol a Volkswagen egyik legfontosabb divíziójának, a Volkswagen Group Components-nek a központja található.

A kasseli üzem a Volkswagen egyik legfontosabb létesítménye és egyben a legnagyobb alkatrészgyára, ahol 16 000 embert foglalkoztatnak. A márka elektromos jelenjéhez is egyre nagyobb köze van az üzemnek, hiszen többek között az e-Up első elektromos hajtásláncai is itt készültek, 2015-ben. Jelenleg is a munkaerő negyede az e-mobilitásban dolgozik és az európai, valamint az észak-amerikai MEB-modellek hajtásláncainak jelentős számú komponense Kasselben készül. Kína tekintetében pedig a VW saját ellátási láncot állított fel az ott készülő MEB-modellek gyártásához.

Ez az igen fontos üzem pedig most nagyobb gázra kapcsolhat, hiszen a vezetőség döntése értelmében jelentős növekedés vár a gyárra. A Volkswagen Group Components 2026-ig körülbelül 1,2 milliárd eurót fektet be a telephelyre és az összeg több mint kétharmadát e-alkatrészek fejlesztésére és gyártására fordítják. A divízió vezetője, Thomas Schmall így nyilatkozott a jó hír kapcsán:

„Kassel nagy hozzáértéssel és bátorsággal uralta az eddigi átalakulási folyamatokat és pont ezért lesz a Volkswagen elektromos jövőjének központi eleme”

A fejlesztések egyik legjelentősebb eleme annak a 18 gyártósornak a megduplázása a következő években, ahol jelenleg is e-motorok és egyéb elektromos alkatrészek készülnek. Ezek is segítik a VW és Audi márkák által használandó új, egységes padlólemez, az SSP (Scalable Systems Platform) bevezetését. A mostani MEB-alapú járművekhez is számos alkatrészt gyártanak az üzemben, például a hátsó villanymotort (a Salzgitter-gyárból származó rotorral és állórésszel), az egyfokozatú sebességváltót és az öntvényeket, például a közbenső házat. A telephelyen a MEB számára házon belül kifejlesztett első impulzus-inverter gyártását 2025-re tervezik.

Ha már SSP padlólemez, itt fog először megjelenni a VW egyszerűsítési eljárásainak egyike, a Tesláéhoz hasonló öntvénytechnika használata, aminek segítségével 33 különálló alkatrészt lehet egy öntvénnyel helyettesíteni. Az ehhez szükséges fejlesztések is Kasselben történnek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!