Tisztán elektromos meghajtással akarja visszahozni a három éve leállított Mito kisautót az Alfa Romeo.
Az olasz stílust megtestesítő Alfa Romeo márkának igen sok rajongója van, akik az utóbbi évek történései kapcsán nem biztos, hogy szívesen olvasták a márkával kapcsolatos híreket. Az elmúlt néhány évben voltak új modellek a márka életében, de mégsem lehetett azt érezni, hogy nagy dolgokra készülne az Alfa.
Az elektromos meghajtás terjedésével sok olyan márka kapott szárnyra, melyekkel ugyanez volt a helyzet. Gondoljunk az MG-re, akik a 90-es évek közepe óta folyamatosan tűnt el az autós életből, hogy aztán kategóriáján belül az egyik legkeresettebb elektromos autós márkaként térjen vissza. Valami ilyesmi érzés lengi most körbe az Alfa Romeot is, akiknek igen nagy szerencséjük, hogy a Stellantis Csoportba tartoznak. Ezzel ugyanis az Alfának lehetősége van minden olyan fejlesztést megkapni, mint amit az Opel vagy éppen a Peugeot kap.
Tavaly nyár óta tudjuk egy kiszivárgott prezentáció diából, hogy az Alfa Romeo 2027-től teljesen át fog pártolni az elektromos meghajtásra és mivel ezen modellekben is ugyanaz a technika fog dolgozni, mint ami már máshol is bizonyított, jöhetnek az igazán dögös és egyben megbízható elektromos autók az Alfa kínálatába.
A dia szerint az Alfa Romeo az EU-ban, USA-ban, Kanadában és Kínában lenne jelen. Autós felhozatal tekintetében jelenleg csak belsőégésű motorral szerelt autók találhatóak a kínálatban. Elektromos vonalon csak az érkezőben lévő Tonale-t mutathatja fel a márka, de az is csak egy plug-in hibrid. Azonban az Autocar magazin most megjelentette a márkafőnök Jean-Philippe Imparato terveit.
A tervek arról szólnak, hogy 2030-ig minden évben érkezik egy új, elektromos modell. Eddig tudni egy kisebb crossoverről (Brennero, 2025-ben), valamint a Giulia, a Stelvio, a GTV kupé elektromos variánsairól. Most pedig a Mito kaphat akkumulátorokat az alvázába. Az eredetileg 2008 és 2019 között gyártott Mito igen sikeres volt a maga méretkategóriájában, formája még ma is kellemes látvány az utakon.
Az újjászületett Mito esetében ráadásul nem csak tisztán elektromos meghajtás lesz az újdonság, hanem az is, hogy akár ötajtós változatban is megvehető lesz, szemben az előddel. Aki az új Mito háromajtós variánsát vinné haza, annak az autója várhatóan a Fiat 500 alapjaira épül majd meg, míg az ötajtós az e-CMP padlólemezre. Innentől pedig a tudásra is tippelhetünk nagy vonalakban: 50 kWh-s akkupakk, 100 kW teljesítmény, a már ismert és bevált recept. Vélhetően igen kívánatos külsőbe csomagolva. A Mito elektromos változatának bemutatkozása, vagy akár az ára egyelőre nem ismert.