Sajtóértesülések szerint a Tesla az év végiéig mintegy 30 000 járművet gyárthat le az új Giga Berlin gyárában. Jelenleg körülbelül 350 darab Model Y gördül le a gyártósorról hetente.
Viszont a Tesla heti 1000 darabra szeretné növelni a gyártási kapacitását április végére – írja az Automobilwoche egy belső informátorra hivatkozva. Továbbá a második műszak megkezdését csak június végére tervezik Berlinben. A német lap úgy tudja, hogy a gyártás felfuttatását azért nem tudta érdemben elérni a Tesla, mert nem vett fel elég alkalmazottat.
Az ANP Management Consulting tanácsadó cég elemzésére hivatkozva azt írja az Automobilwoche, hogy jelenleg mintegy 3500 alkalmazott dolgozik az egész gyárban. Több médiában pedig azok a pletykák jelentek meg a berlini gyártás márciusi megkezdését megelőzően, hogy az idei gyártás messze elmarad az éves 500 000 darabos kapacitástól. A Tesla akkoriban az alkatrészellátást tartotta felelősnek, nem pedig a létszámot.
A Tesla továbbra is Kínából importálja a 2170-es cellákat és az elektromos motorokat, ugyanis egyelőre se akkugyártás sem pedig motorgyártás nincs a berlini Tesla gyárban. Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a kínai Gigafactory-nak, mint a Tesla elsőszámú exportközpontjának rengeteg alkatrészre van szüksége, éppen azért a berlini gyárat csak korlátozottan tudja kiszolgálni.
Az Automobilwoche meg nem erősített információi szerint a Tesla ősszel határozatlan időre leállítja a Giga Berlint, hogy átszervezzék a 4680-as cellák és a szerkezeti akkumulátorcsomagokat gyártó létesítményét. Ezzel a lépéssel pedig nagyban felpörgethetné a Tesla a termelését, ha házon belül, azaz Berlinben gyártaná a szükséges akkumulátorokat.
Ugyanakkor a jelentés nem említi meg, hogy a Tesla már ősszel elkezdené a házon belüli 4680-as akkumulátorok gyártását. Ha pedig a Giga Berlin továbbra is az USA-ból származó cellákra fog támaszkodni akkor egy újabb szűk szakadék nyílhat meg a Tesla lába alatt. Az sem világos, hogy a Tesla csak a Model Y Performance modellek gyártását folytatja-e Berlinben, vagy bővíti-e a gyártást más változatokkal. Habár Musk a szállítások megkezdése után jelezte, hogy a jövőben több modellt szeretne összerakni Németországban.