700 kilométerre nőhet az elektromos Volkswagenek hatótávja

0

Műszaki fejlesztésekkel növelné MEB platformos elektromos autóinak a hatótávját a Volkswagen.

A húsvéti nagy pihenő előtt egy tetszetős sajtóanyaggal lépett a nyilvánosság elé a Volkswagen csoport. A sajtóanyag szerint a megtehető hatótáv nőne az új MEB platformnak köszönhetően, akár 700 kilométerre.

Manapság a MEB padlólemezes autók esetében az átlagos hatótáv 300-400 km körül alakul, attól függően, hogy melyik modellről és az abban található akkupakkról beszélünk. A dedikáltan elektromos autóknak szánt padlólemezt egyébként elég korán, már 2015-ben elkezdték fejleszteni. Ám az első erre épülő modell (ID.3) csak jó pár évvel később mutatták be. Majd a sor olyan kiváló darabokkal bővült, mint az ID.4, a Cupra Born, vagy éppen az Audi Q4 e-tron.

Ezen modellek a fent említett mennyiségű kilométert tudják megtenni, ám úgy tűnik, hogy a Volkswagen hamarosan egy igen combos frissítést fog bedobni ezen a téren. Cél az átlagosan 700 kilométer megtehető hatótáv a MEB padlólemezes autók esetében. Sajnos az új MEB padlólemezes autók is maradnak a 400 V-os rendszerfeszültség szintjén.

A hatótáv jelentős megnövelésén túl nő a DC villámtöltés képessége. A ma kapható MEB platformos autók átlaga 100 kW (135 és 150 kW között mozog az aktuális érték) környékén ingadozik. Nos, a Volkswagen itt is jelentős növekedést kíván felmutatni, vagyis 200 kW környéke lesz az új átlag. Ez utóbbi a 3.0-s fő szoftververzió érkezésével aktiválódik, ami jó hír a már meglévő ID.-tulajdonosoknak, hiszen ők sem maradnak ki a jóból ezen opció esetében.

Végezetül ott van a 0-100 km/h-ra gyorsulás mértéke, ami a most vizsgált három tulajdonság közül talán a legkevésbé fontos. De persze nem elhanyagolandó. Itt 5,5 mp lenne az új átlag, ami szintén egy újabb „hátba vágó” értéknövekedés, hiszen jelenleg a teljesítményre hangolt ID.5 GTX is csak 6,3 másodperces értékkel bír ezen a téren.

Végezetül érdemes megemlíteni a prezentációs diák egyikén látható két új modellt is, melyek vélhetően a célegyenesre fordulnak az ID.BUZZ bemutatásával. Ezek a Passat-méretű Aero B és a kisautós szegmensben hódítani akaró ID.Life. Ez a két modell is várhatóan mielőbb be fog mutatkozni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!