Más autómárka is átveszi a NIO akkumulátorcsere-technológiáját

0

A NIO az egyetlen elektromos autógyártó, akinek sikerült az akkumulátorcsere-technológiáját üzleti tevékenysége részévé tenni. A hírek szerint jelenleg a NIO tárgyalásokat folytat az akkumulátorcsere-állomások más autógyártóknak történő engedélyezéséről.

Tavaly nyáron érkezett meg az első hír arról, hogy a kínai NIO autógyártó szívesen megosztaná más autómárkákkal is az akkumulátorcsere-technológiát, hogy azok is sikerrel ágyazhassák be a modellt a saját ökoszisztémájukba. Mindez azért fontos, mert eddig egyedül a NIO volt képesek arra, hogy életképesen üzemeltessék ezt a modellt.

Azóta nem nagyon hallottunk arról, hogy lenne fejlemény a megosztás ügyében, pedig nagy ráció van egy ilyen cseretelepben. Többek között az egyes modellek árát illetően, hiszen azt nem kellene megvennie az autó tulajdonosának. Az pedig, ha egy működő és kész rendszert kell egy márkának a saját rendszerében beépítenie, szinte kész anyagi siker lehet.

Most a Financal Times írt arról, miszerint a márka európai elnöke, Hui Zhang megerősítette, hogy konkrét tárgyalások zajlanak az ügyben egyes autógyártókkal:

A kínai elektromos járműveket gyártó NIO több autógyártóval is tárgyal az akkumulátorcsere-technológia megosztásáról, amely a csoport azon stratégiájának középpontjában áll, hogy eladásokban megverjék a benzinmotoros autókat Európában”

A tárgyalások tehát már zajlanak a háttérben és innentől bármikor elárulhatja a NIO azt, hogy melyik autógyártó akar elsőként betársulni az akkucseretelep hálózatába. A kezdeményezés érdekes, azonban részleteket egyelőre nem tudni a programmal kapcsolatban. Az azonban biztos, hogy ezeket a cseretelepeket csak a NIO technológiájára hagyatkozók használhatnák, tehát felmerülhet egy esetleges technológia-bérbeadás lehetősége is más autógyártóknak.

A folyamat lényege, hogy az átutazóban lévő autós begurul egy ilyen állomásra, ahol aztán az automatikusan lezajló folyamatok végén a merülőben lévő akkupakk kikerül az autóból és helyére bekerül egy frissen feltöltött darab. Sok, a témában jártas hozzáértő szerint egyszerűen nem tud működni a dolog, túl sok a feltétel és az olyan dolog, ami elromolhat, tönkre mehet. Éppen ezért hatalmas dolog az, hogy a NIO bizony sikerrel alkalmazza az akkucseretelep ötletét és ma már ott tartanak, hogy tavaly januárban írhattunk arról, miszerint készül a NIO akkucseretelepek második generációja, melynek első darabját aztán 2021 április 15-én be is üzemelték Kínában. Egy ilyen állomás naponta akár 312 cserét is meg tud valósítani, ha szükséges.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!