Nagyon komoly akkumulátort mutat be a CATL áprilisban

0

A közeljövő nagy áttörésének tartják akku fronton a szilárdtest akkumulátorok megérkezését. Azonban talán az évtized végére lehet olyan szinten, mire ez a technológia valóban képes lesz tömeges méretben elterjedni egy jó árcédulával. Addig is bámulatos fejlődésnek lehetünk szemtanúi a jelenlegi technológia szintjén ugyanúgy.

Az egyik ilyen újítás a Tesla által bemutatott 4680-as cella bejelentése volt. Itt igen erőset sikerült lépni a manapság használatos technológiához képest, hiszen a fejlesztések eredménye egy olyan cella lett, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető. Nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszöröse a Tesla által jelenleg használt akkukhoz képest.

Idénre várható a 4680-as cellák tömeges méretű érkezése. Azonban a kínai CATL most egy igen érdekes bejelentést tett. A vállalat vezető kutatója Wu Kai állt ki a nyilvánosság elé, hogy elmondja, a vállalat elkészült legújabb akkucellájával, ami a 4680-as cella minden hasznos tulajdonságával bír, ám 13 százalékkal jobb hatásfokkal értékeket képes felmutatni.

Az újdonság a Kirin nevet kapta és CtP, vagyis Cell-to-Pack formában lesz elérhető. Ami nagyszerű a CtP akkumulátorcsomagokban az az, hogy modulok és túlzott kábelezés nélkül, könnyebben, gyorsabban és olcsóbban összeszerelhető. A CtP technológia azonban csak biztonságos akkumulátorcellákkal használható, amelyek sérüléskor nem égnek könnyen. A CATL szerint a Kirin is ebbe a kategóriába tartozik.

Az újdonságról hivatalos sajtóanyag egyelőre nincs, csupán kínai autós médiumok angol nyelvű cikkei, melyek szerint Wu a China EV 100 nevű rendezvényen beszélt a Kirinről. Ezek alapján annyi tudható, hogy már áprilisban előrukkol a CATL a Kirinnel.

Rögtön két kémiával: LFP és NCM. Az LFP természetesen kobaltmentes lesz, 160 Wh/kg (290 Wh/l) energiasűrűségi mutatóval, míg az NCM esetében ez 250 Wh/kg (450 Wh/l)-os értékkel érkezik. Mivel a CATL a Tesla legfőbb LFP-beszállítója, nagy esély van arra, hogy a Model 3 és az Y is kapjon ebből az új technológiából.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!