A szintetikus üzemanyag nem megoldás az Audi szerint

1

Az Audi szerint egyáltalán nem megoldás az eFuel, másnéven a szintetikus üzemanyag. Viszont egy átmenet lehet a belsőégésű autók és a tisztán elektromos modellek között.

Sokan nagy reményt látnak a szintetikus üzemanyagban, de azt tudni kell, hogy a belsőégésű motorral hajtott autók kora megvan számlálva. Nevesebb gyártók másképp vélekednek és új üzemanyagokat fejlesztenek a belsőégésű motorok megmentésére. A Porsche váltig állítja, hogy az eFuel életképes és fenntartható megoldás lehet a jövőben. Éppen ezért egy gyárat fog építeni az alternatív üzemanyagok előállítására.

Az Audi már most azt mondja, hogy a belsőégésű motorral hajtott autók eltűnnek és helyüket a tisztán elektromos hajtással ellátott autók veszik át. Éppen ezért a négykarikás vállalat szerint a szintetikus üzemanyag csak egy köztes megoldás a 100%-ban elektromos autók előtt.

Oliver Hoffman, az Audi műszaki fejlesztési vezetője így nyilatkozott. “A szintetikus üzemanyagok csak átmeneti megoldást jelentenek számunkra. Bár ezen alternatív üzemanyagok használata más iparágak számára ideális lehet, az autóipar jövője az akkumulátoros elektromos járműveké lesz.”

A fenti nyilatkozat nem meglepő, hisz az Audi 2026-tól kizárólag elektromos autókat akar gyártani. Mindez azt jelenti, hogy az öthengeres belsőégésű motor az utolsó éveit éli.

De nem csak az Audi van azon a szinten, hogy az eFuel egy hóbort. A Volkswagen is hasonló véleményen van, legalábbis Ralf Brandstatter, a VW vezérigazgatója szerint. “A szintetikus üzemanyagok nem alkalmasak egy olyan nagy volumenű márka számára, mint a Volkswagen. Korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre és drágák. Nem lennének nyereségesek velük.”

A következő években egyre több elektromos autót fognak piacra dobni, de a következő években nem kell attól tartani, hogy teljesen kihal a belsőégésű motorral szerelt autók kora. Az azonban biztos, hogy a sorsa megpecsételődni látszik.