A Volkswagen Csoport és a Tesla vezetője legendásan jó kapcsolatot ápol, amit nyugodtan nevezhetünk barátinak is. Herbert Diess és Elon Musk kölcsönösen elismeri egymás munkásságát és talán ennek is köszönhető, hogy Herbert Diess ennyire sokat tesz a Volkswagen Csoport átemeléséért az elektromos meghajtású jövőbe.
Persze akadnak olyanok is, akiknek nem tetszik ez a fajta bratyizás, leginkább a VW igazgatósági tanácsában van pár ellenzője Diess hozzáállásának. A VW szakszervezeti főnöke, Daniela Cavallo is nyíltan vállalja, hogy szerinte nem illő ilyen szinten haverkodni egy konkurens vállalat vezetőjével. Ezeket a hangokat Diess is hallja és többször reagált is rájuk, elég egyértelműen megfogalmazva a tényeket:
„Még ha nem is beszélünk Elon Muskról, ő akkor is jelen van és épp azt az iparágat forradalmasítja, amiben mi olyan jók vagyunk.”
Diess az Egyesült Államokban néhány napja tett látogatása során ellátogatott a South by Southwest (SXSW) fesztiválra, ráadásul a lehető legfeltűnőbb módon, az új ID.BUZZ elektromos kisbusszal, ami a legendás T1 Transporter szellemi utódjának is tekinthető. Annak pedig igen nagy a rajongótábora az Államokban.
A látogatásról Diess egy angol nyelvű LinkedIn posztot is közzé tett, amiben megosztotta az élményeit. A helyszínekre vele tartott Scott Keogh, a VW amerikai üzletágának vezetője, valamint Greg Abbott, Texas Állam kormányzója. Ezzel összefüggésben Diess elismerte a kormányzó érdemeit a Tesla Austinba vonzásával kapcsolatban. Elmondta, hogy a Giga Texas új mércét állít fel az iparágban.
„Elon új gyára – vagy ahogyan ő hívja, a gépezet, ami gépeket állít elő- lenyűgöző: 1,2 km hosszú és 400 méter széles, mindezt egyetlen tetőszerkezet alá hozva, így kikerülve a logisztikai kockázatokat az akkugyártástól a végső összeszerelés folyamatáig. Ha egyszer beindul, az újra definiálja majd azt, hogy mihez mérjük magunkat.”
Ennek tudatában pedig a lehető legjobb döntésnek tartja a nemrégiben beharangozott új Trinity gyárat Wolfsburgban, szerinte csak így tarthatják majd az iramot a Teslával. Persze, ha utána olvasunk annak, hogy a Tesla mire készül a darabszámok tekintetében, így is mellbevágó különbségeket láthatunk. A Tesla még idén évi 2 millió darabra akarja feltornázni a számokat (ez is még csak a sanghaji üzem, ehhez jön hozzá Fremont, Berlin és Texas), míg a VW az új Trinity üzemmel is csak évi 250 000 darab újabb elektromos autóval tud készülni a vásárlóknak, valamikor 2026-tól.
Sajnos az nem derül ki egyértelműen, hogy Diess meglátogatta-e a Tesla austini gyárát a texasi tartózkodása alatt. Semmi jel nem utal arra, hogy lecsekkolta a gyárat. Az viszont biztos, hogy barátja Elon Musk szívesen körbevezette volna a létesítményben, ha Diess kéri.