A müncheni székhelyű napelemes autókat fejlesztő Sono Motors bejelentette, hogy hamarosan megkezdi a Sion sorozat tesztgyártását.
Az elektromos autók körében a napelemet aktívan kihasználó darabok igazi különlegességnek számítanak. Ezek az úgynevezett SEV-ek, vagy Solar Electric Vehicle néven futó elektromos autók. Persze itt nem arra kell gondolni, hogy az ilyen autókon lévő napelemek teljesen ki tudják váltani a villamoshálózatra történő csatlakozást. A napelemek itt inkább a nagyobb hatótáv eléréseben segítenek azáltal, hogy kevés, de folyamatos töltéssel segítik a megtehető hatótávot.
A kategória egyik ászaa német Sono Motors, akik már egy ideje bemutatták erre a technológiára épülő autójukat, a Sion-t. Ennek különlegessége az, hogy minden egyenes felületet befedtek napelemmel, amik egy nap alatt közel 16-17 kilométerrel tudják megnövelni az alapból 250 kilométeres valós hatótávot.
Legújabb sajtónyilatkozatuk szerint pedig már a sorozatgyártás beindításának kapujában állnak, már az elő-szériás gyártásnál tartanak. Ha pedig minden szükséges engedély megérkezik, indulhat a tényleges sorozatgyártás. További jó hír, hogy az eddig megismert autó nem a végleges autó formája, annak finomított, végleges formáját idén nyáron mutatja be a müncheni-székhelyű vállalat.
A következő hónapokban a Sono Motors a Sion tesztelését, validálását és tanúsítását végzi. Egészen addig amíg az első, tömegek számára elérhető, megfizethető napelemes elektromos jármű (SEV) le nem gördül a gyártósorról, várhatóan jövőre. A tesztautók megalkuvást nem tűrő gyakorlati teszteken esnek át, extrém körülmények között Európában és az Egyesült Államokban, beleértve a különböző éghajlati viszonyok között történő tesztelést. A napelemes technológia és a biztonság optimalizálását, valamint a töréstesztek mellett a menetdinamika finomítását tesztpályákon és közutakon. A 37 3. generációs karosszéria flotta 16 komplett járműből és 21 tesztjárműből áll.
A Sono Motors munkáját a thyssenkrupp Automotive Body Solutions és a Betrandt támogatja a sorozatgyártásban. Markus Volmer, a Sono Motors műszaki igazgatója szerint „mindkét partner nem csak széles körű szakértelemmel rendelkezik az autógyártás területén, hanem a szükséges infrastruktúrával és kapacitással is, hogy tesztautóinkat gyorsan és kiváló minőségben lehessen gyártani. Így jó úton haladunk a Sion tesztelése felé.„
Az integrált karosszéria-konstrukciós megoldások szakértőjeként a Thyssenkrupp Automotive Body Solutions felelős az alumínium térváz gyártásáért. A Bertrandt pedig a több évtizedes tapasztalattal bír az integrált járműfejlesztés területén és ők felelnek a müncheni Sion tesztflotta összeszereléséért is.
A mindössze bruttó 28 500 euróra becsült eladási árával a Sion lehet az első megfizethető SEV. Ennek a családbarát autónak a külső burkolata 458 zökkenőmentesen integrált napelemből áll és lehetővé teszi az önellátást rövid utakon. A napelemek által termelt energia átlagosan heti 112 km-rel (akár 245 km-rel) növeli a Sion 54 kWh-s LFP akkumulátorának hatótávolságát. A nagyvárosi területeken ingázóknak így ideális esetben négyszer kevesebbet kell tölteniük Sionjukat, mint az azonos járműosztályba tartozó, hasonló akkumulátorméretű hagyományos elektromos autókat. A kétirányú töltési technológia kiegészíti az autó napelemes integrációját és úgy tervezték, hogy a Siont fenntartható, kerekeken járó erőművé változtassa, amely akár 11 kW teljesítményű elektronikai eszközöket, otthoni vagy más elektromos autókat is képes táplálni.