Közel négyezer elektromos autót szállított le a Zeekr

0

A Geely új, teljesen elektromos márkája, a Zeekr a vártnál nagyobb ütemben növeli a termelést és a szállítást.

Szépen nyitott a kínai Zeekr márka, csupán csak 2,5 hónapja vannak csak jelen az elektromos autók piacán Kínában, de azóta folyamatosan duplázzák a legyártott és kiszállított elektromos autókat. Ezúttal a márka decemberi teljesítményét nézzük meg.

A 2021-es év decembere a második teljes hónapja volt a Zeekr-nek, amit 3794 darabbal sikerült lezárni. Mindez majdnem a duplája a novemberi 2000 darabnak és a négyszerese az októberi fél hónapnak. Ezek fényében jogosan fényesek a márka kilátásai a 2022-es évre vonatkozóan. Csak összehasonlításképpen a szintén kínai NIO is átlagban havi 10.000 e-autót ad el, ám ezt három modellel sikerül összehozni, szóval a Zeekr sikere tartogat még szép számokat a 2022-es évre. Az eddigi számokat is csupán egyetlen modell, a 001 segítségével sikerült összehozni.

A Zeekr a kínai Geely autógyártó tulajdona, ahogyan a Polestar és a Volvo is, így a Geely e-autós számai is megérnek egy gyors elemzést. 2021 decemberében a márkacsoport 18.813 e-autót (BEV, PHEV, HEV) adott el, ami 162 százalékos növekedés a 2020-as év decemberéhez képest. Hajtáslánc szerint nem közölték az egyes számokat.

A ZEEKR márkát a Geely egyenesen a Tesla ellen állítaná hadrendbe. Első modelljük a ZEEKR 001 nevet kapta, aminek a gyártása a tavaly októberben kezdődött el Kínában. Akkor a gyártás indításának apropóján egy kisebb ünnepséget is rendezett a vezetőség a gyárban, ahol 5G hálózat és több, mint 300 automatizált hegesztőrobot segíti a termelést.

Technika szempontjából eddig a teljesítmény (200 kW az egy, míg 400 kW a dupla motoros kiadás esetében), a maximális nyomaték (768 Nm) és az opciósan dupla motoros kivitel tudható. Az elektromos motorok a Nidec munkái. A ZEEKR 001-be konkrétan a Ni200Ex típus került, egyenként 200 kW teljesítménnyel és 384 Nm nyomatékkal. Az autó a korábban már megismert SEA (Sustainable Electric Architecture) padlólemezre épül.

Felszereltségi szintekből is több van, a beugró az egymotoros verzió 86 kWh-s akkupakkal és 526 km (NEDC) hatótávval. Kezdőára valahol 44 000 dollár környékén alakul. A komolyabb verzió akkupakkjának kapacitása 100 kWh, amit 10-ről 80 százalékra 30 perc alatt lehet feltölteni és azzal 526 és 712 km (NEDC) közötti hatótávot tehetünk meg. Minden 001 tulajdonsága a 800 V-os rendszerfeszültség, akár 360 kW töltési teljesítményt felmutatva, továbbá az egyik legfontosabb újdonság az OTA frissítési képesség.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!