Egy ideje nem nagyon hallatott magáról Európa első és eddig legnagyobb akkucellagyártója, a Northvolt. A vállalat kiválóan vonzotta be a megrendeléseket az autóipari szereplőktől, euró-milliárdok érkeztek meg (legutóbb a Volkswagen rendelése 14 milliárd euró értékben) a Northvolt számlájára és nyáron megerősítette a Northvolt, hogy a svédországi üzemük (Ett) még az idén munkába fog állni. Vagyis jöhetnek az első legyártott cellák.
Azóta csupán arról hallottunk, hogy a Northvolt sikeresen gyártotta le kísérleti jelleggel azokat a cellákat, melyek alapját újrahasznosított nyersanyagok adták, a projekt Revolt néven fut. Mindez szintén a Northvolt Ett-ben valósult meg. Jelenleg a legnagyobb mértékű európai újrahasznosítási projekt, ami a lítium, a nikkel, magnézium, kobalt és más nyersanyagok kinyerésére irányul. A Northvolt elárulta továbbá azt is, hogy a 2030-ig keletkező közel 250.000 tonna akkumulátorra ők lehetőségként és nem problémaként tekintenek.
Azonban az év utolsó napjai sem teltek pihenéssel a Northvolt üzemében. Ugyanis ma bejelentették, hogy a svédországi Ett-ben legyártották az első akkucellát, amit vélhetően sok millió darab fog követni a gyártósorokon.
„A Northvolt Ett első cellája egy jelentős mérföldkő, aminek eléréséért a Northvolt Gigafactory a 2017-es bejelentése óta dolgozik. A cella prizmatikus formátumú és december 28-án került le az összeszerelő sorról. A gyár üzembe helyezése és bővítése 2022-ig folytatódik, amikor megtörténnek az első kereskedelmi szállítások vevőink részére.”
Peter Carlsson, a Northvolt vezérigazgatója is megszólalt a nagy esemény kapcsán:
„A mai nap valóban egy fontos mérföldkő a Northvolt számára, amelynek elérése érdekében a csapat nagyon keményen dolgozott. Természetesen ez az első cella csak a kezdet. Az elkövetkező években nagyon várjuk, hogy a Northvolt Ett jelentősen bővíthesse termelési kapacitását, ezzel lehetővé tegye a tiszta energiára való minél gyorsabb átállást Európában.”
A kemény munka és a rengeteg bizalom a leendő vevők (pl.: Volvo, Volkswagen, BMW) részéről lassan beérni látszik és 2022-ben vélhetően rengeteg akkucella érkezik majd ezekhez a márkákhoz, ezzel is segítve azok korábban beharangozott átállását a tisztán elektromos meghajtású autókra.