Munkába állhattak az első Rivian-Amazon elektromos furgonok

0

A Rivian és az Amazon kapcsolata egy ideje virágzik, ugyanis 2019-ben az Amazon 700 millió dollárral szállt be a Rivianba és ekkor merült fel a közös munka lehetősége. Nemsokkal ezután megtudtunk, hogy az első ilyen közös munka egy elektromos kisteherautó építése az online kereskedelmi óriásnak.

Az Amazon számításai szerint ezzel a flottával 4 millió tonna szén-dioxid kibocsájtástól mentesítenék magukat. A cég tervei között szerepel az is, hogy 2030-ra 100% megújuló energiát használjon csak fel, 2024-ig már a 80%-os arányt elérve. 2019-ben az volt a terv, hogy 2021-ben elkészülnek és használatban lesznek az első példányok, amit teljesített is a Rivian. Az elmúlt hónapokban folyamatosan tűntek fel az USA nagyvárosaiban az összetéveszthetetlen külsejű Amazon elektromos furgonok, leginkább tesztelés jelleggel.

Képek és adatok folyamatosan érkeznek tehát a furgonokról, melyek gyártásával bőven akad munkája a Riviannak. Egyesek szerint ezért késik a saját autóival a márka (R1T pickup, R1S SUV). A pickup rengeteg előjegyzésnél tart, de napi pár darabnál többre egyszerűen nincs kapacitása a Riviannak, de talán a közel 5 milliárd dollárba kerülő második Rivian gyár megoldás lesz a problémára.

Addig is gőzerővel dolgoznak az Amazon furgonjainak gyártásán, melyekből lassan befutnak az első, nem beállított videók, melyekről ténylegesen leszűrhető, hogy mekkora méretű járművek is ezek igazából. Egy szóval hatalmasak. Egy ilyen videó van az alábbi Twitter posztban is, amit pont egy elektromos autókkal foglalkozó hölgynek (MissGoElectric) sikerült levideóznia, amint a töltőn pihent. A viedót egy Tesla Model S-ben ülve sikerült elkészíteni, ami eleve nem egy kicsi autó, de még ehhez képest is termetes az amazon furgonja.

Az Amazon elektromos furgonjainak paraméterei nem igazán ismertek egyelőre, ahogyan a hajtáslánc egyes elemeinek tulajdonságai sem. Eddig egyedül a raktér mérete tudott, amiből kettő variáns lesz elérhető (14 és 19 köbméteres verziók) és ha minden igaz, akkor jön egy igazi batár is, 25 köbméteres raktérrel. Azt sajnos nem tudni, hogy a fenti videón melyik verzió látható.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!