A Ford Rouge Electric Vehicle Centert „csak” nagyjából 80 ezer elektromos modell gyártására tervezték, „tehát ezt meg kell dupláznunk” – körülbelül 160 ezerre.
Nincs mese, a Ford háza táján beindult a buli. Az érdeklődés az elektromos modellek iránt folyamatosan nő. Ennek vélhetően örülnek is a márka döntéshozói, főleg annak fényében, hogy legerősebb neveiket dobták be a buliba: Transit, Mustang, F-150. Az elmúlt időszak őket igazolta és folyamatosan arra kényszerülnek, hogy a kezdetben megállapított gyártási volument folyamatosan növeljék annak érdekében, hogy tartani tudják a megrendeléseket.
A pickup kategória az egyik legjövedelmezőbb az Államokban és a Ford igen jókor tapintotta ki a változás pulzusát. Hiszen az F-150 Lightning iránt akkora az érdeklődés, hogy pár hónap után le kellett állítani az előrendelés lehetőségét. Tekintve, hogy az elért 200 000 darab legyártása már most 3 évig tartana a jelenlegi kapacitásokkal.
Ez pedig csak az F-150 iránti érdeklődés indikátora. A másik Ford-siker a Mustang Mach-E lesz a dolgok jelen állása szerint. Ám még ennek is egy erős lökést adhat az a napokban megismert projekt, melynek során több tízezer darab kerülhet az amerikai Belbiztonsági Minisztérium (DHS) kötelékébe.
Jelenleg 2 gyárban készül a típus: Amerikában (Mexikó – Cuautitlán Izcalli) és Kínában (Changan Ford). Ezen üzemek jelenlegi kapacitása nem ismert a nagyközönség számára. Az viszont biztos, hogy hamarosan (2023-ra egészen pontosan) évi 200.000 darabra fogja feltornázni a gyártási számokat a Ford.
Visszatérve a pickup gyártási volumenére, a már 200.000 előrendelt autót is mielőbb le kell gyártani és felkészülni arra, hogy az előrendelések újbóli megnyitása esetén ismét hamar összejön egy ilyen hatalmas szám. Jim Farley vezérigazgató is látja a helyzetet. Ezért november végén be is lengették, hogy a Ford 2023 végéig globálisan 600.000 elektromos autót fog legyártani, kétszeresét az eddig tervezett mennyiségnek. Ennek a tervnek ismerhetjük most meg a részleteit, az F-150 Lightning vonatkozásában is.
Az egyik legfontosabb eset, hogy az évi 40.000 betervezett darabot eredetileg 80.000 darabra emelte volna a Ford 2024-ig. A gyártás a Ford új üzemében, a Rouge Electric Vehicle Center-ben (Dearborn, Michigan) történne. Azonban még ez sem lesz elég. Ezt a számot is megduplázta Ford, vagyis már évi 160.000 legyártott darabbal számol a márka. Többek között erről is beszélt Jim Farley az alábbi interjúban.
Az igények tehát megvannak a vásárlók felől. Most a Fordnál a labda, hogy ki is tudja szolgálni ezeket az igényeket, lehetőleg mielőbb.