Az élet sokszor tartogat kellemetlen meglepetéseket és nagy bukásokat, erre sajnos mindig készen kell lennünk. Azonban amikor egy személyautó a 2013-ban megszerzett öt euro NCAP csillagát nullára redukálja a facelift után, az több, mint kellemetlen. A Renault ZOE esetében történt ez az igen kellemetlen eset, amin nagyjából mindenki meglepődik, aki olvassa a hírt.
Az ítészek ezúttal a ZOE 2020-as modellévben felfrissített változatát vizsgálták meg, némi késéssel. Maga a facelift még 2019 nyarán került ismertetésre, leghangsúlyosabb eleme az autó elejének megújulása volt. Technikai szinten a korábbi 41 kWh-s akkumulátor 52 kWh-ra növekedett, mellyel WLTP szabvány szerint egyetlen töltéssel akár 390 kilométert is megtehetünk. Továbbá a várakozásoknak megfelelően a Zoe-t egyenáramú CCS csatlakozóval is bővítették mellyel akár 50 kW-os teljesítménnyel is tölthetjük az új ZOE-t. Ezen kívül meghagyták a 22 kW-os váltóáramú gyorstöltést is.
Az Euro NCAP törésteszt elvégzése tehát igencsak időszerű volt, ám az eredmény a nulla csillaggal több, mint kiábrándító.
„A 2020-ban frissített ZOE jelentős mértékű fejlesztést kapott akkumulátor-fronton, azonban ezek a fejlesztések nem terjedtek ki a biztonsági funkciókra. Ellenkezőleg. Az ülésre szerelt oldallégzsákot, amely korábban a fejet és a mellkast védte, egy kevésbé hatékony, csak mellkasi légzsákra cserélték, ami az utasok védelmének romlását jelenti. Az új ZOE összességében gyenge védelmet nyújt az ütközések során, gyenge védelmet nyújt a veszélyeztetett úthasználók számára, és hiányzik az ütközéselkerülő funkció is, melyek így teljesen elzárják a típust a megszerezhető csillagoktól.”
A 2021-es modellévű Zoe így teljesített a különböző kategóriákban:
- Felnőtt utasok védelme: 43 százalék
- Gyermek utasok védelme: 52 százalék
- Gyalogosvédelem: 41 százalék
- Biztonsági rendszerek: 14 százalék
Ha már szóba került a 2013-as verzió kiváló eredménye, nézzük meg, honnan sikerült idáig eljutni.
- Felnőtt utasok védelme: 89 százalék
- Gyermek utasok védelme: 80 százalék
- Gyalogosvédelem: 66 százalék
- Biztonsági rendszerek: 85 százalék
Hogy ehhez mit szólnak a Renault marketingesei, azt egyelőre nem tudjuk, de ezt a nulla csillagos eredményt semmiképp nem hagyhatják annyiban, hiszen ez súlyosan érintheti a ZOE megítélést a leendő vásárlók körében. Arról nem beszélve, hogy az általános vélekedést is alá tudja ásni egy márkával kapcsolatban egy ilyen gyászos eredmény.