Hogy a gyors növekedés mennyire jó, azt az adott vállalat teljesítménye mutatja meg. Sokszor vonható le az a következtetés, hogy talán jobb kisebb, de biztosabb léptékekben haladni az úton. A Rivian esetében egyelőre nem tudni, melyik hozzáállás lesz a nyerő végül, de jelenleg gyakorlatilag kimutathatatlan mennyiséggel operál a márka üzeme az Illinois Állam-béli Normal mellett.
Természetesen senki nem várja el tőlük, hogy rögtön az első hetekben ontsák az elektromos autókat, de azért ennél több kell majd a hatalmasra duzzadt előrendelések teljesítéséhez. Több autót több gyárban lehet gyártamo és a Rivian elkezdett dolgozni egy második üzem tervein, szintén az Egyesült Államokon belül. Amit jelenleg tudunk erről az üzemről, az a költségvetése, ami egészen komoly összegről, 5 milliárd dollár (nagyjából 1500 milliárd Forint) építési költségről szól. Ha az üzem megépül, várhatóan több, mint 10 000 új munkahely létesülhet. Az építkezés idén ősszel elkezdődne és 2023 második fele került meghatározásra az ottani gyártás beindítására.
A Rivian mindig is jó volt a befektetői pénzek begyűjtésében, eddig több, mint 10 milliárd dollárt szedtek össze kis és nagy befektetői nevektől. Köztük van többek között a Ford és az Amazon is. Nemrég tőzsdére is vonultak (RIVN), így az eladott új részvények segítségével további 12 milliárd dollárnyi összeg úszott be a kasszába. Persze ezt már okosabban kell felhasználni, hiszen ezek gyakorlatilag kölcsönadott pénzek a részvények megvásárlóitól.
Ebből a sok pénzből úgy döntött a Rivian, hogy további gyárakat fog építeni világszerte. Szám szerint négyet, így a mostani, már létező gyárral együtt 5 Rivian üzem fog üzemelni. A vezérigazgató és tulajdonos R.J. Scaringe egy interjújában arról beszélt, hogy 2030-ra évi 1 millió autót akarnak legyártani.
A jelenlegi üzemükben, ami egykor egy Mitsubishi gyár volt, három modell készül: R1T, R1S és az Amazon furgonja. Ez vélhetően nem ad elégséges kapacitást az igények kiszolgálására, így érthető a Rivian döntése, reméljük összejönnek a tervek.