Elon Musk a Tesla vezérigazgatója a Code Conference rendezvényen azt kifogásolta, hogy a Fehér Ház „nem a legbarátságosabb” a cégével szemben.
Nagy átalakulások várnak az Egyesült Államok autóiparára, ami az évtized végére egy igen jelentős mértékű átállást jelent a tisztán elektromos autókra nézve. Az átalakulás egyik fő motorja a ország jelenlegi elnöke, Joe Biden, aki maga is elkötelezetten hisz az elektromos autózásban. Beiktatásakor például az egyik legjelentősebb bejelentése az volt, hogy a teljes Szövetségi Kormányzat autóparkját rövid időn belül le fogják cserélni tisztán elektromosra. Az ehhez szükséges források is már meghatározásra kerültek, amiből jut bőven magánszemélyek állami támogatására, töltőtelepítésekre és az autóipar szereplőinek támogatására.
Éppen ezért nem is olyan földtől elrugaszkodott az elnök azon célkitűzése, hogy 2030-ra minden második eladott autó elektromos legyen. Ennek érdekében idén augusztusban egy megbeszélésre hívta össze Biden az USA főbb autógyártóit, hogy megtárgyalják a részleteket és a lehetőségeket. A meghívottak között ott volt a nagy Hármas (Big Three – Mary Barra: General Motors CEO, Jim Farley: Ford CEO, Mark Stewart: Stellantis North America COO) és az autóipari munkásokat képviselő szakszervezet, az UAW vezetője is, Ray Curry. A cégvezetők autókat is hoztak magukkal, hogy ki lehessen próbálni őket: Chevrolet Bolt, GMC Hummer EV, Ford F-150 Lightning és Jeep Wrangler 4xe. Valaki illetve valami hiányzott azonban az eseményről, mégpedig Elon Musk és a Tesla.
Azt senki nem vitathatja, hogy a jelenkori elektromos autózás úttörője Elon Musk és a Tesla. Ennek ellenére pont őket felejtették el meghívni az eseményre, ami nem igazán jó üzenet. De miért történhetett ilyen, hogy pont a legamerikaibb e-autó gyártót nem sikerült meghívni? Erről Musknak is megvan a maga véleménye, melyről most beszélt is egy tévéműsorban. Az alábbi felvétel a lényegtől indul, de végignézhető akár az egész adás is:
Musk a műsorban elmondta, hogy a Biden adminisztráció valamiért nem nagyon veszi számításba a Teslát, melynek hátterében a szakszervezetek (UAW) lobbitevékenységét sejti. Állítja, hogy Biden döntéseibe is erős beleszólásuk van.
„Biden megtartotta ezt az elektromos autós konferenciát. A Teslát nem hívták meg. Helyettünk meghívták a GM, Ford, Chrysler és a Szakszervezetek képviselőit. A Fehér Házban tartott csúcstalálkozón egyszer sem tettek említést a Tesláról, míg a Ford és a GM tevékenységét úgy méltatták, mintha ők lennének az EV-Forradalom vezetői. Kissé elfogult, nem? Ez nem a legbarátságosabb hozzáállás, úgy tűnik, hogy a szakszervezetek irányítják a Biden-Adminisztrációt.”
További furcsaság, hogy az előkészítés alatt álló új állami támogatást valószínűleg nem fogják tudni igénybe venni a Tesla vásárlói. Hiszen azt csak olyan autók vásárlásakor lehetne igényelni, amit amerikai gyárakban készítenek amerikai munkások. Mivel a Teslának erős érdekeltségei vannak Ázsiában (és lassan Európában is), így ők a dolgok jelen állása szerint kimaradnának a maximum 12 500 dollár igényléséből, a Tesla vásárlóinak megmarad a jelenlegi 7500 dolláros változat.