Érkezik a Renault 19 tonnás elektromos kamionja

0

A Renault Truck bővíti jelenlegi teljesen elektromos teherautó-modellválasztékát a D Wide Z.E nevet viselő 19 tonnás változatával, ami a Blainville-sur-Orne településen készül.

Valóban komolyan gondolhatta a francia Renault azt a tavaszi kijelentését, ami szerint 2023-ig minden méretkategóriában jelen akarnak lenni az elektromos áruszállítás területén. Mostani sajtónyilatkozatuk szerint ugyanis hamarosan érkezik egy harmadik méretosztályban induló tisztán elektromos kamionjuk, ezúttal a 19 tonnás kategóriában. Hasonlóan a korábban már bemutatott két kamionhoz, ebből is lesz egy normál és egy módosított méretű kivitel. Előbbi kamionok Renault Trucks D Z.E, míg a módosított méretűek Renault Trucks D Wide Z.E. néven ismertek az érdeklődők számára.

A mostani kamionnal a Renault kamionos üzletága immár jelen tud lenni a 16, 19 és 26 tonnás kategóriákban egyaránt, ami nem kis dolog. Sok kamiongyártó még egy elektromos modellt sem tud felmutatni.

Ha pedig szállítmányozás, érdemes említeni a regionális árumozgatás kisebb Renault-variánsait is: ezek a leendő Renault Master Z.E. és a megújult Renault Kangoo. Előbbiről sajnos egyelőre szinte semmi konkrétum nem tudható, nem úgy a Kangoo esetében. Az újdonság 2022-től kapható, aminek teljesítménye 75 kW, míg akkupakkjának kapacitása 44 kWh. A Renault szerint ECO módban akár 265 km hatótáv is kihozható egyetlen töltéssel, 55 kW teljesítmény mellett.

A Renault Trucks a 16 és 26 tonnás kategóriában tavaly tavasszal elmondta, hogy beindították elektromos teherautóik sorozatgyártását. A D és D Wide Z.E nevet viselő modellek Blainville-sur-Orne településen készülnek, abban a gyárban mely először 1956-ben nyitotta meg a kapuit.

Az elektromos modellek gyártása érdekében több átalakítás is történt az üzemben. Egy 1800 négyzetméteres területen kizárólag az elektromos járművekkel kapcsolatos technikai feladatokkal foglalkoznak a szakemberek. A Trucks D Wide Z.E. egy 200 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal van felszerelve, ami 200 kilométeres valós hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel.

Ehhez a duóhoz csatlakozik most a 19 tonnás változat is, melyet szintén a fent említett üzemben készítenek a képzett alkalmazottak. A kéttengelyes alvázzal szerelt új kamionban a jobb manőverezhetőség érdekében számos futóműelemet újra terveztek és a Renault szerint ez a változat ideális társ lehet a hűtött (és fűtött) rakteret igénylő áruk mozgatásához.

Ezt elsősorban azért állítják, mert a mérnökök újra tervezték a temperáláshoz szükséges rendszert is, ami a szükséges energiát már közvetlenül a 600 V-os feszültséggel bíró akkupakkból szedheti. Ez a rendszer amúgy hamarosan mindhárom méretű kamionhoz elérhető lesz.

Végezetül megemlítjük, hogy a Renault Trucks kiterjesztette a D és D Wide Z.E. számára elérhető tengelytávok választékát. 3900 mm-től 6800 mm-ig, a terheléselosztás optimalizálása érdekében. Az új variáns 200 és 265 kWh kapacitású akkupakkal rendelhető, 260 kW (folyamatos) teljesítménnyel és 850 nm nyomatékkal.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!