Az ázsiai akkumulátorgyártó vállalatok közül a CATL az egyik legismertebb név. A kínai gyártó nem ma kezdte a szakmát és nevéhez eddig nem fűződött probléma, vagy típushiba. Mindezt sajnos a dél-koreai LG Energy Solution (korábban LG Chem) nem igazán mondhat el magáról. Elég csak a Hyundai Kona electric, vagy legújabban az amerikai Chevrolet Bolt típusokat érintő tűzesetekre gondolnunk.

A vállalat számos autógyártónak szállít akkucellát, legyen szó a CATL saját megoldásáról, vagy éppen egy márka elvárt kritériumai alapján legyártandó celláról. Mindkét verzióra tipikus példa a Tesla és annak kínai üzeme Sanghaj mellett. Az itt készülő Teslákba kerülnek CATL cellák, melyek az LFP (lítium-vas-foszfát) kémiát hozzák el a kaliforniai elektromos autó vásárlóinak. Az LFP vagyis a lítium-vas-foszfát akkumulátor cellák egyébként a NCA (lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid) akkumulátorok kobalt nélküli, olcsóbb alternatívái. Az LFP akkumulátoroknak számos előnyük is van, ezek közül egyértelműen az ár a legnagyobb. Mivel nem tartalmaz kobaltot, ami az akkumulátorcellák legdrágább összetevője az ára igen kedvező. Olyannyira, hogy egyesek szerint az autó végső ára 25 százalékkal is csökkenhet. 

Látható tehát, hogy az igény folyamatosan bővül az autóiparban a cellák iránt, bármennyit el lehet most és a közeljövőben adni. A CATL pedig szeretne sok pénzt keresni, így folyamatosan bővíti gyárait. Leginkább Kínán belül. Nyáron jelentette be a gyártó, hogy nagyjából 9 milliárd dollárnyi fejlesztési összeget fog elkölteni, ami leginkább a gyárak számának növelését jelenti.

Az első ilyen új gyárat most jelentette be a CATL, ami Kínában fog megépülni, Yichun mellett (Jianxi tartományban). Az üzem 867 000 négyzetméteres lesz és 30 hónapon belül meg is akarja építeni azt a CATL. Az üzem a brutális méretein túl a bekerülési költségével is nagyot alakít, hiszen a becsült ára az üzemnek 2 milliárd dollár. A megállapodás kereteit állítólag már július végén kidolgozta a CATL és a tartomány igazgatási szervezete.

A CATL gyára tehát Jianxi tartományban épül meg, ami igen népszerű helyszín az akkugyártó vállalatoknak, hiszen a Volkswagen érdekeltségébe tartozó Gotion Hgh Tech vállalatnak két akkugyára is itt található.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!