Gőzerővel robog az autóiparban az átalakulás annak érdekében, hogy a belsőégésű motorok lehetőség szerint minél előbb eltűnjenek az egyes gyártók kínálatából. Mindez jelenleg Európában zajlik a leghevesebb ütemben. Azonban az Egyesült Államok és az ottani autómárkák is folyamatosan zárkóznak fel az európai folyamatok mögé.

Európában talán a Volkswagen Csoport és annak márkái veszik legkomolyabban jelenleg az átállást az elektromos mobilitásra. A személyautós részlegen túl azonban más területeken is aktív mozgolódás van a csoporton belül.

A Volkswagen tulajdonában levő MAN Truck & Bus vállalat 1960 óta gyártja a buszokat és a kereskedelmi szállítójárműveket. Most viszont a MAN tett egy hatalmas bejelentést melyből kiderül, hogy 2024-tól folyamatosan elhagyják járműveikből a dízelmotorokat. 2024-től az elektromos meghajtás kerül a fókuszba.

A MAN portfóliójában nem újdonság az elektromos meghajtás, az elektromos buszokból kétfélét is gyártanak, melyek Lengyelországban (Starachowice) készülnek Lion’s City 18E és Lion’s City 12E néven. Az e-buszgyártás fellendítését ígéri a MAN, szerintük 2030-ra tízből kilenc új busz Európában már tisztán elektromos meghajtású lesz.

A MAN a tőzsdén is jelen van, fő részvényese természetesen a Volkswagen. Ráadásul a VW az elmúlt pár évben közel 25 milliárd euró értékben pumpált fejlesztési pénzeket a MAN-be.

A MAN jelenlegi vezérigazgatója Dr. Andreas Tostmann ezúttal a Handelsblattnak adott egy interjút, melyben azt ecsetelte, hogy mivel készül a vállalat a jövő kihívásaira. Az egyik leghangsúlyosabb elem a márka müncheni üzemének felkészítése az elektromos járművek gyártására, az ott dolgozó emberekkel együtt. 2023 végére minden, a termelésben dolgozó kollégájukat ki fogják képezni elektromos járművek gyártására, elsősorban az elektromos kamionok összeszerelésre.

Fejlesztési irányvonalak is szóba kerültek. Itt az egyik fő célkitűzés a következő évekre az, hogy a MAN gyártású elektromos kamionok képesek legyenek legalább 500 km megtételére egyetlen töltéssel. Majd, ha ezt elértik, jöhet a 700 és 1000 kilométert megtenni képes e- kamionok generációja.

A legfontosabb eleme az interjúnak mégis az volt, amikor a dízeles hajtáslánc szóba került, mint hamarosan elhagyandó technológia. Helyét első körben az akkumulátor-alapú elektromos meghajtás veszi át. A vezérigazgató szerint a hidrogén üzemanyagcella jelenleg nem elég olcsó ahhoz, hogy tömeges méretben legyen beépíthető kamionokba vagy buszokba.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!