Bjørn Nyland az egyik legismertebb elektromos autós Youtuber, már sok-sok éve készít videókat elektromos autókról. A videók témaköreiben a fogyasztástesztek a legkeresettebb, vélhetően sok leendő tulajdonos nézte végig azt, ahogy a kiszemelt típussal Bjørn pörgeti az elektronokat a norvég utakon.
A Hyundai Ioniq 5 már indulása óta az egyik legjobban várt autó 2021-ben, biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül számos magyar olvasó lógott a legnagyobb magyar autós médiumok tartalmain, melyek a spanyolországi tesztről szóltak. Akik pedig így tettek, vélhetően velem együtt csodálkoztak rá arra, hogy a tesztautók milyen magas fogyasztásértékeket produkáltak a próbautakon. Ezt szinte mindenki megjegyezte, hozzátéve, hogy csak egy rövid időre kapták meg a kocsit, arról nem beszélve, hogy ilyenkor mindenki „elrúgja neki”.
Ezért is néztem meg örömmel Bjørn Nyland legújabb fogyasztástesztelő videóját, melyben az Ioniq 5 szerepelt. Az első gondolatom az volt, hogy végre van lehetősége valakinek alaposan letesztelni, milyen számokat hoz a közel 2200 kilós autó.
Ezúttal a nagyobb akkus (72,6 kWh) és összkerekes verzió lett letesztelve, 19 colos alufelniken gurulva. Az időjárás nagyjából ideális volt, bár az út egy rövid szakaszán esett az eső is. Nos, nézzük is meg a lényeget, mit fogyaszt az Ioniq5?
- 90 km/h sebességnél: 461 km hatótáv, 15,3 kWh/100 km fogyasztással.
- 120 km/h sebességnél: 289 km hatótáv, 24,4 kWh/100 km fogyasztással.
Ezek igazán kiváló számok, hozzák a konkurensek (pl: Audi Q4 e-tron, VW ID.4) fogyasztási adatait, egyben megnyugodhatunk, hogy aki ilyen autót vesz, nem fogja megbánni. Ezek az értékek pedig remélhetően csak javulhatnak egy-egy jövőbeni OTA frissítés településével. Az Ioniq 5 kategóriája egyik legnagyobb tudású autója, tekintve a 800 V-os rendszerfeszültséget és a folyadék-alapú hőmenedzsmentnek hála az autó tölthetősége az egyik legkiválóbb manapság.
További jó hír, hogy a régóta várt Ioniq 5 elektromos modellnek megvan a hivatalos magyarországi áruk. A hivatalos árlistából kiderül, hogy megannyi extra, illetve csomagok közül választhatunk. A 400V és 800V-os gyorstöltési lehetőség díjmentes, akárcsak a 7 kW-os egyfázisú és 10,5 kW-os háromfázisú AC töltőberendezés is.
A TOP felszereltség, a First Edition minden finomságot tartalmaz, bár ezt az IONIQ 5 ára is szemlélteti.
Az IONIQ 5 másik nagy újdonsága lesz a V2L funkció, vagyis az autóban lesz egy 230V-os „konnektor”, amit akár egy 3,6 kW-os fogyasztóval is megterhelhetünk!
Néhány napja írtuk, hogy hatalmas az európai érdeklődés a modell iránt. Kíváncsiak vagyunk, hogy idehaza, Magyarországon mennyien fogják hű társuknak választani az új Hyundai modellt. A Hyundai IONIQ 5 Facebook csoportunk már aktív, várjuk a leendő vásárlókat és érdeklődőket.