Tisztán elektromosan érkezik az Aston Martin Vantage vagy a DB11

0

Az Aston Martin jó ideje kacérkodik az elektromos meghajtásra való áttéréssel. A 2015-ös évben elkotyogta a brit gyártó, hogy egy teljesen elektromos autót akar a piacra dobni. A tisztán elektromos RapidE névre keresztelt Aston Martin gyártását a 2018-as Frankfurti Autószalonon erősítették meg. A sorozatgyártás időpontját pedig 2019 negyedik negyedévére jósolták.

Azonban az utolsó pillanatban, 2020 januárban elkaszálták a tisztán elektromos Aston Martint, pedig a prototípus kész volt. Akkoriban elég jó adatokkal vértezték fel az első elektromos Astont:

  • 320 km WLTP hatótáv
  • 65 kWh-s akkupakk (5600 darab 18650-es lítium-ion cella)
  • Dupla motoros, hátsókerék meghajtású kivitel
  • Maximális teljesítmény: 650 LE, 950 Nm
  • 0-100 km/h gyorsulás: kevesebb, mint 4 mp alatt
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 800 V-os rendszerfeszültség, 100 kW-os villámtöltési lehetőséggel

Tehát minden adott volt egy kiváló elektromos sportautó megszületéséhez, ám ahogy arról az Autocar magazin értesülése szólt, az Aston Martin az utolsó pillanatban visszalépett a RapidE gyártásától és az egész programot átalakította egy elektromos autós fejlesztési projektté, felhasználva az eddig szerzett tapasztalatokat.

Idén márciusig nem is nagyon hallatott magáról az Aston Martin ebben a vonatkozásban, akkor is csupán annyit tudhattunk meg, hogy 2025-től az Aston Martin csak tisztán elektromos modelleket fog gyártani az Egyesült Királyságbeli üzemeiben.

A RapidE kapcsán felgyülemlett tapasztalatokkal a háta mögött pedig talán végre megérkezhet az első tisztán elektromos Aston, legalábbis a Motor1 értesülése szerint. A vállalat vezetője (CEO) Tobia Moers ugyanis arról beszélt, hogy a Vantage és a DB11 esetében a jelenlegi az utolsó generáció, melyekben belsőégésű motor szolgál .Helyét elektromos motor veszi át. Az első ilyen autók valamikor 2025-ben érkezhetnek meg a vásárlókhoz, de az még nem tiszta, hogy az említett két modell közül melyiket érinti elsőként az átalakulás.

„Kétségtelen, hogy hagyományos sportszegmensünknek teljesen elektromosnak kell lennie”