Tisztán elektromosan érkezik az Aston Martin Vantage vagy a DB11

0

Az Aston Martin jó ideje kacérkodik az elektromos meghajtásra való áttéréssel. A 2015-ös évben elkotyogta a brit gyártó, hogy egy teljesen elektromos autót akar a piacra dobni. A tisztán elektromos RapidE névre keresztelt Aston Martin gyártását a 2018-as Frankfurti Autószalonon erősítették meg. A sorozatgyártás időpontját pedig 2019 negyedik negyedévére jósolták.

Azonban az utolsó pillanatban, 2020 januárban elkaszálták a tisztán elektromos Aston Martint, pedig a prototípus kész volt. Akkoriban elég jó adatokkal vértezték fel az első elektromos Astont:

  • 320 km WLTP hatótáv
  • 65 kWh-s akkupakk (5600 darab 18650-es lítium-ion cella)
  • Dupla motoros, hátsókerék meghajtású kivitel
  • Maximális teljesítmény: 650 LE, 950 Nm
  • 0-100 km/h gyorsulás: kevesebb, mint 4 mp alatt
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 800 V-os rendszerfeszültség, 100 kW-os villámtöltési lehetőséggel

Tehát minden adott volt egy kiváló elektromos sportautó megszületéséhez, ám ahogy arról az Autocar magazin értesülése szólt, az Aston Martin az utolsó pillanatban visszalépett a RapidE gyártásától és az egész programot átalakította egy elektromos autós fejlesztési projektté, felhasználva az eddig szerzett tapasztalatokat.

Idén márciusig nem is nagyon hallatott magáról az Aston Martin ebben a vonatkozásban, akkor is csupán annyit tudhattunk meg, hogy 2025-től az Aston Martin csak tisztán elektromos modelleket fog gyártani az Egyesült Királyságbeli üzemeiben.

A RapidE kapcsán felgyülemlett tapasztalatokkal a háta mögött pedig talán végre megérkezhet az első tisztán elektromos Aston, legalábbis a Motor1 értesülése szerint. A vállalat vezetője (CEO) Tobia Moers ugyanis arról beszélt, hogy a Vantage és a DB11 esetében a jelenlegi az utolsó generáció, melyekben belsőégésű motor szolgál .Helyét elektromos motor veszi át. Az első ilyen autók valamikor 2025-ben érkezhetnek meg a vásárlókhoz, de az még nem tiszta, hogy az említett két modell közül melyiket érinti elsőként az átalakulás.

„Kétségtelen, hogy hagyományos sportszegmensünknek teljesen elektromosnak kell lennie”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!