Újabb lépést tett a Lightyear nevű startup azon irányba, hogy felzárkózzon a SEV (Solar Electric Vehicle) kategória jelenlegi egyetlen indulója, a Sono Motors mellé, mint számba veendő versenytárs. Csupán pár hete számoltunk be arról, hogy a cég első elektromos autója, a Lightyear One egy németországi zárt tesztpályán egyetlen feltöltött, 60 kWh-s akkupakkal elautózott 710 km-t, ami igazán bámulatos eredmény. Ezzel pedig megnyílhat az út arra, hogy akár már jövőre előállhassanak a végleges verzióval, míg a gyártás 2024-ben indulhat meg.

Nos, a gyártással kapcsolatosan most friss hírek érkeztek a gyártótól, elmondásuk szerint társultak a már évtizedek óta autók gyártását elősegítő finn vállalattal, a Valmet Automotive céggel. A finn vállalat az elektromos autók gyártástámogatásával több, mint 10 éve foglalkozik, így igazán nagy segítség a mostani társulás a Lightyear számára. A vállalat több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik és számos nagy, jól ismert autómárkával dolgozott korábban együtt, de az éppen beinduló autógyártók segítésében is számos esetben bizonyultak hasznos partnernek.

Több mint 1,7 millió jármű – például Mercedes-Benz, Saab és Porsche – hagyta el a Valmet Automotive gyártósorait a finnországi Uusikaupunkiban. A Valmet Automotive saját akkumulátor-gyártósorral is rendelkezik és a közelmúltban jelentős beruházásokat hajtott végre, elősegítendő az elektromos autók meghajtására irányuló mérnöki munkát.

Az új partnerségnek hála a további Lightyear One prototípusok még értőbb kezekben épülhetnek majd meg, 2022 januárjától.

A Lightyear One első ,vezethető prototípusát 2019 június 25-én mutatták be. Napenergiával működtetett autók legnépszerűbb versenye, a World Solar Challenge háromszoros győztesei által alapított Lightyear célja, hogy elősegítse, illetve felgyorsítsa a zöld közlekedésre való átállást, és 2035-ig napelemes járművek tegyék meg ezt a fényévnyi távolságot. Maga a cég holland-székhelyű, autójuk pedig az első olyan, integrált napelemekkel felszerelt elektromos autó, amely évi 8000-10 000 kilométer megtételére képes kizárólag napenergia felhasználásával. Az ötüléses, összkerékhajtású modellel az akkumulátor kapacitásából adódóan egyetlen töltéssel akár 800 kilométer is levezethető.

A Lightyear úgy tervezte meg az autót, hogy a tetején elhelyezett napelemeken kívül elektromos töltőcsatlakozás is lesz rajta, amely a standard (Schuko), a Type 2 és a Combo 2 csatlakozószabványokat is támogatja, így egy átlagos háztartási aljzatról is feltölthető 8 óra alatt. Az innovatív jármű koncepciójának lényege viszont, hogy több hónapon át üzemeltethető kizárólag napenergiával.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!