Június 30-án a Mercedes-Benz Trucks az elektromos eActros világpremierjét ünnepli. A Mercedes-Benz Trucks az első szériagyártású elektromos teherautóval új korszakot indít el, és hangsúlyozza egyértelmű elkötelezettségét a lokálisan CO2-semleges közúti áruszállítás mellett. A digitális világpremiert az interneten közvetítik. Karin Rådström, a Daimler Truck AG igazgatótanácsának Mercedes-Benz Trucksért felelős tagja és Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks értékesítési és marketing vezetője mutatja be az eActros sorozatgyártású modelljét. A premier során ismertetik a műszaki adatokat, valamint az eActroshoz kapcsolódó digitális szolgáltatásokat és az ügyfeleknek szóló speciális ajánlatokat.
Az eActros sorozatgyártása a tervek szerint az év második felében kezdődik meg a Wörth am Rhein-i üzemben. A sorozatgyártású jármű fejlesztése során a Mercedes-Benz Trucks fejlesztői különösen nagy hangsúlyt fektettek a „Customer Co-Creation” megközelítésre – az ügyfelekkel való szoros együttműködésre a termékfejlesztés során. Az eActros prototípusai ezért már 2018-ban intenzív ügyféltesztelésre kerültek. Ez azt is lehetővé tette, hogy a Mercedes-Benz teherautó-szakértői már korai szakaszban figyelembe vegyék az ügyfelek e-teherautóval kapcsolatos visszajelzéseit, és azokat közvetlenül beépítsék a fejlesztésbe. Időközben a prototípusok már több mint félmillió kilométert tettek meg közúton.
Andreas von Wallfeld: „2016-ban mutattuk be először egy elektromos nehéz tehergépkocsira vonatkozó koncepciónkat. Mindössze két évvel később ügyfeleinkkel kezdtük meg a komoly tesztelést a minden szempontból továbbfejlesztett prototípusainkkal. A most bemutatásra kerülő eActros a közúton és a tesztállomáson szerzett tapasztalataink végterméke, és tükrözi a Mercedes-Benz márka innovatív erejét az alternatív hajtásrendszerek terén. Ugyanakkor a jármű az ügyfeleinkkel való szoros és intenzív együttműködés eredménye is. Az intenzív gyakorlati teszteknek köszönhetően egy olyan teherautót hozunk forgalomba, amely teljes mértékben az ügyfelek igényeihez igazodik, és átfogó szolgáltatási palettát nyújt számukra. Mindannyian nagyon várjuk a június 30-i világpremiert.”
Tíz eActros prototípus úgynevezett „innovációs flottaként” 2018 óta folyamatosan üzemel különböző németországi és más európai ügyfeleknél. Két tesztfázisban csaknem 20 tesztügyfél használta az eActros-t egy hagyományos teherautó helyett a flottájában. A 18 és 25 tonnás eActros modellek több iparágban végeztek nagy igénybevételt kívánó feladatokat. Például hűtést igénylő élelmiszereket szállítottak elektromos működtetésű hűtőládával szupermarketek ellátására, gyártáshoz szükséges alkatrészeket vittek, hulladékkonténerek csereszolgálatát vállalták, és pernyét szállítottak silófelépítményben betongyártáshoz. Németországon kívül svájci, belga és holland ügyfelek is tesztelték az elektromos teherautót.
Még mielőtt a prototípusok folyamatos üzembe álltak, egyértelművé vélt, hogy az eActros a városi forgalomban, az autópályán vagy az országúton való közlekedés során a rendelkezésre állás és a teljesítmény tekintetében semmiben sem marad el egy hagyományos dízel teherautó mögött.
A sorozatgyártás előtt a fejlesztők – a hagyományos teherautókhoz hasonlóan – az eActros modellt is teszteknek vetették alá, hogy megbizonyosodjanak a biztonságágosságáról, a teljesítményéről és a tartósságáról. A rakomány hűtőrendszere, de a légkondicionáló rendszer is – mindkettő elektromos működtetésű – megbízhatóan működött szélsőséges hőségben és téli körülmények között egyaránt. A tesztmérnökök az eActros-t különösen hideg időjárásban is próbára tették. Nagy figyelmet fordítottak az akkumulátorok és az elektromos hajtásrendszer viselkedésére kedvezőtlen időjárási körülmények között. Ezen kívül az eActros-t más vizsgálatoknak is alávetették, például zajmérésnek a zajvizsgálati próbapadon és elektromágneses kompatibilitásnak (EMC) egy külön erre a célra kialakított tesztcsarnokban. Az eredmények bizonyítják, hogy az eActros alkalmas a mindennapi használatra, és megfelel az üzemeltetési használatra vonatkozó követelményeknek.
A Daimler Truck AG fenntartható vállalati stratégiát követ, és azt a célt tűzte ki, hogy 2039-ig csak olyan új járműveket kínál Európában, Japánban és Észak-Amerikában, amelyek karbonsemlegesen működnek. A Daimler Truck AG járműportfóliója a fő értékesítési régiókban, Európában, az Egyesült Államokban és Japánban már 2022-től sorozatgyártású, elektromos meghajtású járműveket is tartalmazni fog. 2027-től a vállalat azt tervezi, hogy sorozatgyártású, hidrogénalapú üzemanyagcellás meghajtású járművekkel is bővíti járműválasztékát. A végső cél a karbonsemleges közúti közlekedés megvalósítása 2050-ig.