A Tesla villámtöltő hálózata, a Supercharger a kezdetek óta az egyik legerősebb vásárlásösztönző a Tesla vásárlóinak körében. Ez az a hálózat melyre sok más elektromos autós sokszor egy kis irigységgel is tekinthet, hiszen a legtöbb márkának maximum a márkaszervizben van saját töltője, vagy még ott sem. A dolgok jelen állása szerint nem erős az a kijelentés, hogy a Supercharger hálózat a világ legjobb és legnagyobb töltőhálózata, ami ráadásul globálisan van jelen. Így a Tesla-tulajoknak nem igazán kell egy esetleges külföldi utazás során sem aggódniuk és felesleges applikációkkal és regisztrációkkal bajlódniuk.

Éppen ezért rendszeresen visszatérő téma, hogy a Teslának meg kellene osztania a Supercharger hálózatot más gyártók elektromos autóival is. Nagyjából 2013 írhattunk, mikor a Tesla és Elon Musk bedobta a közösbe, hogy használhatják bátran a töltőket, de a németeknek ez nem kellett. Hisz 2011-ben már megalkotta a CCS szabványt két német mérnök. Az elzárkózás mellett ugyanakkor tavaly decemberben Musk beszélt arról, hogy lát lehetőséget egyes márkákkal a megegyezésre, de erről azóta sem született konkrét kijelentés sem a Tesla, sem más gyártó részéről. Eddig egyedül a napelemes tanulmányautót gyártó Aptera került képbe, mint biztos befutó.

Úgy tűnik, hogy az Aptera lehetséges megérkezése a Supercharger töltőire most más gyártók előtt is megnyitja az utat, ráadásul az egyik legnagyobb riválisnak kikiáltott német autóipar járművei előtt. Természetesen ez még bőven nem igazolt hír, de a német Osnabrücker Zeitung újságnak nyilatkozó német Szövetségi Közlekedési Miniszter, Andreas Scheuer szerint már alakulóban van valami:

„Közvetlen kapcsolatban állok olyan gyártókkal, mint a Tesla, annak biztosítása érdekében, hogy a meglévő infrastruktúra, például a Tesla Supercharger, megnyíljon más gyártók előtt is.”

Ez több kérdést is felvet, de egyelőre várjuk meg, hogy mi sül ki az egyeztetésekből. Tény, hogy Európában lenne a legkönnyebb ezt a helyzetet megvalósítani, tekintve, hogy kontinensünkön CCS csatlakozóval vannak ezek a töltők ellátva.

„Van néhány technikai kérdés, melyet tisztázni kell, de remélem, hogy megoldásra jutunk. A cél az összes szolgáltató töltőállomásának akadálymentes használata az összes elektromos autó számára és egységes fizetési rendszerrel, ideális esetben okostelefonon keresztül.”

A miniszter nem adott meg határidőt a tárgyalások véglegesítésére. Az is lehet, hogy csak fikció az egész.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!